اخبارایرانگرجستان

نمايش 40 اثر از «هنرمندان ایرانی و گرجی» در تفليس

به همت رایزنی فرهنگی ایران و با مشارکت انجمن ملی نقاشان گرجستان، بیش از 40 اثر نقاشی «هنرمندان ایرانی و گرجی» در تفليس به نمايش گذاشته شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اداره‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، نمایشگاه نقاشی «هنرمندان ایرانی و گرجی»، به همت رایزنی فرهنگی ایران و با مشارکت انجمن ملی نقاشان گرجستان طي سه روز متوالي در محل کاخ ملی جوانان تفلیس برپا و با استقبال پرشور علاقه‌مندان و هنردوستان ایرانی و گرجی و همچنين، سفیر ایران در گرجستان مواجه شد.

در این نمایشگاه بیش از 40 اثر از هنرمندان دو کشور همچون ناصر پلنگی و خانم فریده زریو، از هنرمندان ايراني و جوانی وپخوادزه و برونو وپخوادزه، از هنرمندان گرجي به نمایش گذاشته شد.

در آیین افتتاحیه اين رويداد فرهنگي، گورام تسردوادزه، رییس انجمن ملی نقاشان گرجستان طي سخناني، ضمن قدرداني از همكاري‌هاي رایزنی فرهنگی ايران جهت برپايی این نمایشگاه مشترک هنری که برای اولین‌بار در گرجستان صورت مي‌گيرد، گفت: اميد است تا با آشنایی هنرمندان با سبک و شیوه یکدیگر، برنامه‌های متنوعی را در دو کشور برای علاقه‌مندان پیش‌بینی و اجرا كرد.

در بخشي ديگر از اين مراسم، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در مصاحبه با خبرنگار شبکه تلویزیونی «اجتماعی»گرجستان  ضمن ابراز خرسندی از حضور فرهیختگان و هنردوستان در این نمایشگاه، گفت: برپايی نمایشگاه مشترک هنرمندان ایران و گرجستان می‌تواند موجب هم‌افزایی در این عرصه و افزایش ظرفیت‌های همکاری در سایر زمینه‌هاي اقتصادی، سیاسی و … شود.

وی پیشینه فرهنگی و تمدنی دو کشور را ارزشمند دانست و گفت: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی هنرمندان و فرهیختگان و استفاده متقابل از ظرفیت‌های هنری دو کشور است.

کامران‌فرد ضمن تبیین فعالیت‌های رایزنی فرهنگی ايران در گرجستان، اظهار كرد: طی برنامه‌های متعدد سعی كردیم با استفاده از توانمندی‌های موجود ارتباط بین هنرمندان دو کشور را برقرار و توسعه دهیم تا در آینده، بتوانند به صورت خودجوش موجب رشد و توسعه زمینه‌های همکاری‌های همه‌جانبه باشند.

بنابر اعلام اين خبر، طبق برنامه‌ريزي از پيش تعيين شده، در روز دوم اين نمایشگاه کارگاه آموزشی «طراحی ایرانی» از سوي خانم فریده زریو برگزار و تعدادی از علاقه‌مندان به هنر نقاشی در آن شرکت كردند. از اين رو، در پایان اين كارگاه آموزشي به هر یک از شرکت‌کنندگان اثر هنري از طراحی ایرانی به رسم یادبود اهداء شد.

انتهاي پيام/

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا