آذربایجاناخبار

پیام حاج آبگول سلیمان اف بمناسبت ماه رمضان

کدام ماه می تواند بهتر از ماهی باشد که در محیطی که پر از جهل و غفلت است ، انسان را از اسارت دنیا آزاد کرده و او را وادار به درک معنای واقعی بندگی می کند می تواند باشد؟ 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلام آذری.آذ، حاجی آبگول سلیمان اف روحانی دربند جمهوری آذربایجان پیامی به مناسبت ماه رمضان به شرح ذیل داده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دنیا از بدو خلقت شاهد جنگ بین حق و باطل شده است. صرفنظر از گذشته اعصار و قرون در برخی اوقات حق و در برخی اوقات باطل به پیروزی رسیده است. عارفان براین باورند که این جنگ  دو میدان دارد . یکی خاک و دیگری قلب است. براساس فرمایشات خاتم پیامبران(ص) جنگی که در قلب وجود دارد مهمتر از جنگ موجود بر روی خاک بوده و نزد خداوند مقدس تر می باشد. دلیل قداست آن نیز این است که چنانچه اشخاص براساس شخصیت خود رشد و نمو نکنند مبارزه با دشمنان بی فایده می باشد. پیامبراکرم(ص) در یکی از فرمایشات خود می فرماید:”در برخی از اوقات عمر شما بادهای الهی می وزد. تلاش کنید تا خودتان را به سمت آن بادها متمایل کنید.” یکی از این بادها ماه رمضان می باشد. در این ماه چنان فرصتی برای شکست دادن دشمن داخلی بوجود می آید که شکست آن به مراتب از مبارزه برعلیه دشمن خارجی مقدم تر است. یعنی این ماه زمان تبدیل شدن باطن به گلستان با پیروز شدن حق می باشد. واقعا کدام نعمت برتر از ماهی است که در آن برای روح مرده از سفره ای که بخاطر ضیافت الهی گشوده شده می تواند با آب معنویت حیات دوباره بدهد؟ کدام ماه می تواند بهتر از ماهی باشد که در محیطی که پر از جهل و غفلت است ، انسان را از اسارت دنیا آزاد کرده و او را وادار به درک معنای واقعی بندگی می کند می تواند باشد؟ حقیقتا هم این ماه استاد مدرسه الهی است. اکثر کسانی که این ماه را درک نمی کنند فقط در این شاهکار با تحمل گرسنگی و تشنگی در برابر سایر شهوات و خواسته های نفسانی مقاومت می کنند. مثل اینکه خداوند با باز کردن یک مدرسه خصوصی مشغول آماده کردن انسان برای ورود به روز قیامت است. اولین دستوری که در این مدرسه به انسان ارائه می شود نیز این است:”اگر خواهان یکپارچه شدن روح و جسم و نفس مطمئنه در پیشگاه خداوند هستید باید ابتدا روح و جسم خود را از آنچه را که به آن وابسته است آزاد کنید.باید روح و جسم خود را جلا بدهید تا به سمت خدا حرکت کنند. این امر مهم نیز با مقاومت و مبارزه با چیزهایی که مانع از مقاومت می شود عملی خواهد شد. به همین دلیل باید روح و جسم خود را از آنچه مطلوب آن است برحذر داشته باشد.” تشکیل وحدت روح و جسم انسان در مدرسه خدا و برقراری مدرسه ای معنوی در میدان عمل ؛ لزوم مقاومت و برقراری حاکمیت عدل و برقراری وحدت درحقیقت اشاره ای به ضرورت مقاومت می باشد. همانطور که پیروزی در عرصه قلب بدون مقاومت امکان پذیر نیست ، موفقیت در عرصه میدانی(خاک) نیز بدون مقاومت ممکن نخواهد بود. از خدا می خواهیم در این ماه ما را به منظور موفقیت در هر دو عرصه کمک نماید. والسلام و علیکم و رحمت الله و برکاته”

انتهای پیام/د

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا