آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

ابراز نگرانی پاشینیان از احتمال حمله نظامی گسترده جمهوری آذربایجان به ارمنستان

نیکول پاشینیان ضمن ارائه توضیحاتی در مورد بیانیه ۲۸ مارس ۲۰۲۰ شورای امنیت ارمنستان، از زمینه چینی جمهوری آذربایجان برای اقدام نظامی گسترده در قره باغ و ارمنستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از اندیشه معاصر، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان در رابطه با بیانیه ۲۸ مارس ۲۰۲۰ شورای امنیت جمهوری ارمنستان توضیحاتی را ارائه داده و تاکید کرد که جمهوری آذربایجان در حال زمینه‌چینی برای اقدام نظامی گسترده در قره باغ و ارمنستان است.

به گفته نخست وزیر ارمنستان، «باکو چه قبل، چه در حال حاضر و چه پس از جنگ ۴۴ روزه در سال ۲۰۲۰، سیاست حمله نظامی به ارمنستان و قره باغ را دنبال می کند. رئیس جمهوری آذربایجان ابتدا تزها، پیشنهادها یا نظراتی را در تریبون دیپلماتیک و عمومی مطرح می‌کند، سپس ارمنستان را متهم می‌کند که به آن تزها، پیشنهادها یا نظرات پاسخ نمی‌دهد یا واکنش غیرسازنده نشان می‌دهد یا آنها را رد می کند. این رفتار که بارها تکرار شده، اکنون نیز ادامه دارد و بدیهی است که آذربایجان در تلاش برای مشروعیت بخشیدن به حمله گسترده به قره باغ و جمهوری ارمنستان است.»

گفتنی است، در هفته‌های گذشته شاهد افزایش تنش‌ها در منطقه قراباغ بوده‌ ایم. در آخرین تنش جدی، باکو به منطقه تحت کنترل صلح‌بانان روسی حمله کرده و روستای فرخ را تحت سیطره خود درآورد که با اعتراض روسیه مواجه شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا