آذربایجاناخبارایران

نظر کارشناس آذری در خصوص تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی ترامپ

“دونالد ترامپ” رییس جمهور آمریکا به نهادهای این کشور برای اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک سازمان تروریستی مراجعه کرد است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تلگراف؛ “جمشید نوری یف” کارشناس سیاسی آذربایجان در این خصوص گفت: «این مراجعه “ترامپ” نشان می دهد که وی این اقدامات را نه بر اساس سیاست خود، بلکه بر اساس موضع مغرضانه خود نسبت به ایران انجام می دهد. ایران 8 سال صرفا به خاطر تحمیل سیاست های آمریکا با عراق جنگید و در این مدت شهدای زیادی داد و برای مقابله با توطئه امریکا سازمان نظامی به نام “سپاه” ایجاد کرد. این سازمان ربطی به اقدامات تروریستی ندارد.و اعضای “سپاه” در راه تامین تمامیت ارضی ایران جان شان را فدا کردند، در حال حاضر این سازمان در داخل ایران مشغول ارتقای روح همبستگی ملی است. همچنین “سپاه” بر اساس توافق با دولت ایران، موسسات تجاری ایجاد می کند و شرایط مناسبی برای کار و فعالیت خانواده های شهدا در این موسسات ایجاد می کند. من نمی فهمم که چرا رییس جمهور کنونی آمریکا قصد دارد “سپاه” را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهد؟ در واقع، در ایران سازمانی دیگری برای این منظور وجود دارد که در مناطق مختلف جهان دست به چنین اقداماتی زده و 15 هزار عضو نیز دارد که حتی در موردی یک نفر آذری تحت حفاظت “موساد” را هم کشتند. اگر آمریکا علیه سآواک و سایر سازمان ها چنین اتهاماتی مطرح می کرد واقعی تر بود. سیستم اطلاعاتی ایران طی سال های 1950 و 1960 میلادی توسط آمریکا و در مقابله با شوروی ایجاد شده بود.
این آمریکا است که سازمان های تروریستی بزرگ را ایجاد و از آنها حمایت می کند. امروز ایران تنها کشوری است که در برابر آمریکا مقاومت می کند. آمریکا از سازمان های تروریستی، از جمله “القاعده”، “طالبان”، “داعش”، اصاله” و “پ ک ک” حمایت می کند. مسلم است که آمریکا مخالف تقویت ایران است و این موضوع بخاطر روسیه نیز هست.
پس از تضعیف ترکیه، موقعیت ایران در جهان اسلام تقویت شده است. ایران در تابستان با عربستان هم رو در رو شد. شاید موضع ترامپ علیه ایران به منافع وی در عربستان بر می گردد. ترامپ به عمق دولت خود توجه دارد و برای همه معلوم است که عمق دولت او یهودیان هستند. یهودیان همواره علیه ایران هستند. ترساندن ایران نیز کار آسانی نیست. آمریکا حدود 300 سال تجربه حکومتی دارد، ولی، تجربه حکومتی ایران بیش از 3 هزار سال است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا