آذربایجان

نظرات سياوش نوروزاف و عيسي قنبر در رابطه با تظاهرات 18 اوت

معاون دبیر اجرایی حزب حاکم “ینی آذربایجان” تظاهرات 18 اوت شورای ملی مخالفات دولت جمهوری آذربایجان را تجمع اعتراضی کوچ و نشان دهنده شکست جناح مخالف دانست.

مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از واحد برون مرزی،” سیاوش نوروزاف ” افزود : مردم جمهوری آذربایجان این بار نیز با نشان دادن شعور سیاسی خود از پیوستن به این تظاهرات خودداری و عدم اعتماد خود به مخالفان را نشان دادند.
وی با بیان این که در داخل شورای ملی نیز اعتراف می کنند که وضعیت نامعینی در این شورا حاکم است، می گوید: 51 روز تا انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان فرصت باقی است و اینها همچنان در وضعیت سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می برند. آنها وقتی از سردرگمی خارج می شوند که انتخابات برگزار شده است. به ادعای نوروزاف، جناح مخالف در آذربایجان پایگاه مردمی ندارد و از نظر حزب حاکم تفاوتی ندارد که نامزد واحد شورای ملی” رستم ابراهیم بی اف” باشد یا کسی دیگر.
در این حال، “عیسی قنبر “رهبر حزب” مساوات ” نیز در مصاحبه با روزنامه “ینی مساوات” با مثبت ارزیابی کردن نخستین تظاهرات شورای ملی گفته است: “حضور پرشور هزاران نفر در این تظاهرات که وسط ظهر یک روز گرم و تابستانی برگزار شد، باید مثبت ارزیابی شود. ازدحام شرکت کنندگان تظاهرکننده، کثرت جوانان در بین تظاهرکنندگان و شعارها و پلاکاردهایی که در این تظاهرات شنیده و به چشم می خورد، نشان دهنده اشتیاق مردم به بروز تحول و تغییر است”.
رهبر حزب مساوات ابراز امیدواری کرده است که حرکت های توده ای و تظاهرات ها ادامه خواهد یافت و جبهه دموکراتیک پیروز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا