آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

نظارت نمايندگان سازمان امنيت و همکاري اروپا بر خط تماس قره باغ

وزارت دفاع جمهوري آذربايجان، از نظارت ناظران سازمان امنيت وهمکاري اروپا بر رعايت آتش بس در خط تماس قره باغ خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آپا،وزارت دفاع جمهوري آذربايجان روزچهارشنبه با اعلام اين خبر عنوان کرد، ” هريستو هريستوف و سايمون تيلر ” از طرف ارمنستان و ” يوگني شاروف ” Yevgeny Sharov و “پيتر اسودبرگ” Peter Svedberg بعنوان نمايندگان سازمان امنيت و همکاري اروپا نظارت بر آتش بس درخط تماس را بر عهده دارند .
نمايندگان سازمان امنيت و همکاري اروپا اعلام کردند که هنگام بازديد از خط مقدم قره باغ هيچ گونه درگيري و يا اتفاق غيرعادي رخ نداد. اعلام اين خبر در حالي است که جمهوري آذربايجان و ارمنستان همديگر را در نقض آتش بس متهم مي کنند.
مناقشه ارمنستان وجمهوري آذربايجان بر سرمنطقه قره باغ درسال 1988 آغاز و درسال 1992 به درگيري نظامي تبديل شد. از ماه مي سال 1994 ميلادي ميان طرفين مناقشه آتش بس برقرار شده اما ميانجيگري گروه مينسک سازمان امنيت و همکاري اروپا به رياست مشترک روسيه، فرانسه و امريکا براي حل اين مناقشه تاکنون نتيجه اي نداشته است.
نمايندگان سازمان امنيت و همکاري اروپا براي جلوگيري از نقض آتش بس بين دوطرف به شکل متناوب در اين منطقه حضور مي يابند با وجود اين وزارت دفاع جمهوري آذربايجان هر روز از نقض آتش بس در قره باغ توسط نيروهاي ارتش ارمنستان خبر مي دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا