آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

نصب سیستم ایکس.ری جدید در گمرک مرزی آستارا 

سرپرست اداره کل گمرک آستارا گفت: برای تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای خروجی به سمت جمهوری آذربایجان، به زودی دستگاه جدید ایکس.‌ری در گمرک بین‌المللی آستارا نصب خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی حسین ذوالقدری سرپرست اداره کل گمرک آستارا از خرید یک دستگاه ایکس.ری کامیونی جدید و استقرار آن در گمرک مرزی آستارا خبر داد و اظهار کرد: جهت تسهیل و تسریع در تشریفات گمرکی کالاهای خروجی، دستگاه ایکس.ری در لاین خروجی که هم اکنون جایگاه آن در حال احداث است، مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه ایکس.ری توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی ساخته شده است، افزود: به زودی این سیستم جدید ایکس.ری نصب و راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات گمرکی در مرز زمینی آستارا به سرعت انجام شود.

سرپرست اداره کل گمرک آستارا ادامه داد: کنترل بهینه محموله های ترانزیتی، صادراتی و افزایش دقت در ارزیابی ها و سرعت عمل خصوصا در خروج کالاهای صادراتی از دیگر مزایای راه اندازی این دستگاه در گمرک مرزی آستارا است.

ذوالقدری با بیان اینکه دستگاه مذکور بنا به دستور رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران برای گمرک آستارا اختصاص داده شد، خاطرنشان کرد: این دستگاه می تواند کامیون ها را به صورت پیشرفته و با جزئیات کامل اسکن کند و آن را در اختیار بخش فنی قرار دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا