آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

نشست هیات اداری مجمع بین المللی مسیر حمل و نقل ترانس خزر در باکو برگزار شد

نشست هیات اداری مجمع بین المللی راه اندازی مسیر حمل و نقل ترانس خزر روز شنبه با حضور مسوولان شرکتهای راه آهن و بنادر جمهوری آذربایجان ، قزاقستان و گرجستان در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا؛مجمع بین المللی راه اندازی مسیر حمل و نقل ترانس خزر که در ماه فوریه سال 2014 میلادی با مشارکت نهادهای حمل و نقل جمهوری آذربایجان، گرجستان و قزاقستان تاسیس شد؛شامل حمل و نقل محموله ها از چین و ا زطریق خطوط ریلی و بنادر این سه کشور به اروپا و بالعکس است.
کشورهای اوکراین، رومانی و لهستان نیز به این مجمع بین المللی حمل و نقل پیوستند.
برنامه فعالیت مشترک توسعه دالان حمل و نقل ترانس خزر، تایید اعضای گروه کاری ویژه توسعه این دالان، بررسی و تصویب اساسنامه مجمع بینن المللی مذکور وامضاء چند سند همکاری در این زمینه از جمله اقدامات این نشست بود.
راه اندازی قطارکانتینری’نومانداکسپرس’دراین دالان ظرف12روز محموله هارا از چین به اروپا می رساند که یکی از مزیت های مسیر حمل و نقلل ترانس خزر به شمار می رود.
مسیر حمل و نقل ترانس خزر یک مسیر ترکیبی به شمار می رود و بیشتر برای حرکت قطارهای باری و کانتینری پیش بینی شده است.
نخستین قطار کانتینری ‘نوامند اکسپرس ‘ در ماه اوت سال 2015 میلادی از شیخزی چین و از طریق بنادر آکتائو قزاقستان و آلت جمهوریی آذربایجان و بندر باتومی گرجستان به اروپا حرکت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا