آذربایجاناخبارترکیهعمومی

نشست سه‌جانبه وزرای خارجه جمهوری آذربایجان،ترکیه و ترکمنستان هفته آینده در باکو برگزار خواهد شد

نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه ترکمنستان، آذربایجان و ترکیه هفته آینده در «باکو» پایتخت آذربایجان برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه ترکمنستان،آذربایجان و ترکیه در روزهای ۱۸ الی ۱۹ جولای در «باکو» برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست «المار  محمد‌یاروف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان حضور خواهند یافت.

گسترش روابط و همکاری‌های همه جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، حمل و نقل، ترانزیت کالا ، انرژی و نیز برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه طرفین از مهمترین موضوعات محوری نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه ۳ کشور مذکور ترک زبان در باکو اعلام شده‌ است.

نخستین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ترکمنستان،آذربایجان و ترکیه در ماه می سال ۲۰۱۴ میلادی در شهر باکو  و دومین نشست در بهمن ماه سال ۹۳ در عشق‌آباد پایتخت کشور ترکمنستان برگزار شد که در جریان آن برنامه همکاری برای سال‏‌های ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۷ میلادی و نیز بیانیه مشترک دومین نشست سه‌‏جانبه وزرای امور خارجه این ۳ کشور ترک زبان به امضا رسید.

ترکیه ،ترکمنستان و جمهوری آذربایجان با مساحت مشترک ۱۳۶۱٫۲۶۲ کیلومتر مربع و با جمیعت حدود ۱۰۰ میلیون نفر از بزرگترین کشورهای ترک زبان منطقه و حوزه دریای خزر می‏‌باشند و سران این کشورها قصد دارند فصل جدیدی را در تعاملات منطقه‏‌ای ایجاد کنند.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا