آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

پانزدهمین اجلاس سران اکو هفته آینده برگزار می شود

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) هفته آینده در ترکمنستان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) ۷ آذر ماه سال جاری به میزبانی ترکمنستان برگزار خواهد شد و این کشور ریاست دوره ای اکو را عهده دار خواهد بود.

اجلاسیه پانزدهم به صورت حضوری است گرچه چهاردهمین اجلاس سران اکو اسفندماه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار شد و پاکستان ریاست این نشست را بر عهده داشت.

شعار چهاردهمین نشست سران اکو نیز  «همکاری اقتصادی منطقه ای در دوران پسا کرونا» بود.

به گزارش ایسنا، پایه و اساس سازمان همکاری اقتصادی از ابتدا بر مبنای رشد و توسعه اقتصادی از هر جنبه بوده اما علی رغم پتانسیل ها و ظرفیت هایی که اعضا دارند به دلایل متعدد از جمله نامتوازن بودن سطح اقتصادی اعضاء، وضعیت متفاوت نظام اقتصادی کشورهای عضو و یا دخالت های فرامنطقه ای نتوانسته نقش بزرگی در رشد تجارت جهانی داشته باشد.

لازم است که این مساله با توجه به شرایط موجود در نظام بین الملل و بحران های اقتصادی که جامعه جهانی را در گیر کرده مد نظر اعضاء سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) باشد تا از طریق گفت وگوها و مذاکراتی که در پانزدهمین اجلاس خواهند داشت، راه هایی برای سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و تحرک در این حوزه بیابند.

سازمان اکو اولویتی مهم در پارادایم موجود بر سیاست های منطقه ای است، رویکرد دولت سیزدهم برای اولویت بخش به سیاست همسایگی است و طبیعتا حضور ایران در این اجلاس و نقش موثر آن می تواند دال بر این مطلب باشد.

پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و ششمین نشست سران کشورهای ساحلی دریای خزر هفتم آذر ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار می شود.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا