آذربایجاناخباراردبیلترکیهگرجستان

نشست خبری مشترک رئیس دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس اتحادیه دانشگاه های قفقاز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، دکتر گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این نشست با بیان اینکه ارتباط متقابل همراه با اعتماد ضامن توسعه فرهنگی و سیاسی است، گفت: اگر مسئولین این موضوع را درک کنند، قطعا ارتباط میان مسئولان و اصحاب رسانه ارتباطی مبارک خواهد بود.
وی با بیان اینکه اتحادیه دانشگاه های قفقاز روز به روز برگستره فعالیت های خود می افزاید، افزود: در حال حاضر 12 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیه هستند و هفت دانشگاه نیز به زودی عضو خواهند شد.
صادقی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی گام های خوبی در راستای توسعه ارتباط بین الملل داشته است، تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه های ساپینزای رم، ساکسیون هلند و تعدادی از دانشگاه های ترکیه و قبرس تفاهم نامه همکاری دارد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه نشست علمی دانش پژوهان ایرانی مقیم ترکیه را در آنکارا برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: موضوع آب و زمین نیز به عنوان دغدغه موجود عصر حاضر میان دانشگاه محقق اردبیلی و هلند برگزار خواهد شد.
پروفسور رمضان کورکماز رئیس اتحادیه دانشگاه های قفقاز نیز با بیان اینکه در حال حاضر حدود 120 دانشگاه عضو اتحادیه هستند، گفت: هدف اتحادیه تبادل دانشجو و استاد میان دانشگاه ها است.
وی با بیان اینکه سعی می کنیم جوانان را برای ایجاد دنیای مشترک آماده کنیم، افزود: ایران و ترکیه فرهنگ غنی قدیمی دارد و ما دو کشور می توانیم حرف های مشترک زیادی برای دنیا داشته باشیم.
کورکماز به بسترسازی برای انجام فعالیت های اقتصادی و سیاسی در راستای فعالیت های علمی اتحادیه تاکید و تصریح کرد: ابتدا باید دیپلماسی علمی صورت گیرد و سپس به سمت دیپلماسی سیاسی و اقتصادی پیش برویم.
دکتر رضا عبدی رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دبیرخانه سومین سمپوزیوم دانشجویان تحصیلات تکمیلی اتحادیه دانشگاه های قفقاز در اردبیل و ترکیه تشکیل شده بود، گفت: 150 مقاله در ایران و 150 مقاله در ترکیه به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد 25 مقاله در ایران و 30 مقاله در ترکیه برای ارائه انتخاب شد.
وی ادامه داد: در پایان سمپوزیوم نیز یک مقاله داخلی و یک مقاله خارجی به عنوان مقالات برتر معرفی و انتخاب خواهد شد.
دکتر قدیر گلکاریان مسئول هماهنگی اتحادیه دانشگاه های قفقاز نیز با بیان اینکه این اتحادیه از سال 2007 شروع بکار کرده است، افزود: نحوه عضویت در این اتحادیه خارج از تمام تعلقات نژادی، جغرافیایی و سیاسی است و این اتحادیه فراتر از منطقه قفقاز عمل کرده و از آمریکا و قبرس نیز عضو دارد.
وی تاکید کرد: تلاش می کنیم با توجه به همبستگی و همکاری های علمی و فرهنگی، برای بسترسازی و ذهنیت سازی در همکاری های علمی و صلح جهانی تشویق کنیم.
گلکاریان با بیان اینکه برای تقویت و توسعه سیاسی نیازمند توسعه سیستم آکادمیک هستیم، افزود: بر این مبنا همکاری های علمی را در منطقه افزایش می دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا