آذربایجاناخبارروسیه

احتمال فروش موشک های اسکندر به جمهوری آذربایجان از سوی روسیه

روسیه ممکن است به آذربایجان نیز سیستم موشکی «اسکندر» بفروشد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،پرتال خبری  ینی مساوات طی خبری آورده است که  بر اساس گزارش رسانه های روسیه، ایگور پتروشنکو سفیر جمهوری بلاروس در روسیه گفته است که دولت بلاروس بزودی مسئله خرید سیستم های موشکی «اسکندر» از روسیه را مورد بررسی قرار خواهد داد. به گفته وی، هم اکنون ارتش بلاروس از سیستم های موشکی «اس-۳۰۰» استفاده می کند و استفاده از سیستم های موشکی «اس-۴۰۰» و «اسکندر» نیز می تواند مورد توجه قرار بگیرد…
اظهارات سفیر بلاروس در روسیه، موضوع خرید این سیستم های موشکی توسط آذربایجان را نیز مورد توجه قرار داده است. زاهد اروج نماینده مجلس ملی آذربایجان در این خصوص می گوید: «جمهوری آذربایجان برای خرید سیستم های موشکی «اسکندر» از روسیه دارای شانس بزرگی است. این سیستم موشکی دارای قدرت تخریب بالا بوده و از سلاح های قوی جهان به شمار می آید. کشورهائی که دارای این سیستم موشکی باشند، قدرت نظامی آنها افزایش پیدا می کند و به طور کلی، سیستم های موشکی «اسکندر» دارای برتری های ویژه ای ست. در عین حال، از نظر انسانی و سیاسی نیز دارای اهمیت است و استفاده از آن می تواند در تخریب نقاط و مکان های ویژه موفقیت آمیز باشد.
خرید این نوع موشک ها از روسیه می تواند برای کشور دشمن (ارمنستان) جنبه بازدارنده داشته باشد. در عین حال، موضع بی طرفی روسیه را نیز به اثبات می رساند.
روسیه ممکن است به آذربایجان نیز سیستم موشکی «اسکندر» را بفروشد. امروز داشتن سلاح های مدرن جمهوری آذربایجان برای کاخ کرملین نگران کننده نیست چون بر خلاف سال ۱۹۹۰ میلادی، امروز آذربایجان در بلوک های ضد روسیه ای جهان قرار نمی گیرد. ارامنه بعضا آذربایجان را از مکا نهای دیگر (غیر از سرزمین قره باغ کوهستانی) با حمله موشکی تهدید می کنند اما آنها فراموش نکنند که میان نخجوان تا ایروان تنها ۴۲ کیلومتر فاصله وجود دارد. آذربایجان در منطقه قفقاز جنوبی کشوری است که می توان سیستم های موشکی «اسکندر» را در اختیار آن قرار داد…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا