اخبارترکیه

نخست وزير و رئیس جدید حزب عدالت و توسعه تركيه مامور تشکیل كابينه كشور شد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بنعلی یلدریم رئیس حزب عدالت و توسعه و نخست وزیر جديد اين كشور را مامور تشکیل کابینه كرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، بنعلی یلدریم نماینده مردم ازمیر در مجلس و وزیر سابق حمل و نقل ارتباطات و دریانوردی ترکیه امروز در دومین کنگره فوق العاده حزب عدالت و توسع با رای هزار و 405 رأى به ریاست حزب مذكور برگزیده شد.

در رای گیری براى انتخاب رهبر جدید حزب عدالت و توسعه بنعلی یلدریم، تنها کاندیدای ریاست حزب بود و هزار و 411 نفر از هزار و 470 عضو در آن شرکت داشتنند. شش رای شش نيز باطل اعلام شد.

رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه نخستین رئيس و بنیانگذار حزب عدالت و توسعه بود. بعد از آن احمد داووداوغلو و اکنون بنعلی یلدریم به عنوان رئيس سوم این حزب انتخاب شد.

دومین کنگره حزب عدالت و توسعه برای انتخاب اعضای هیئت مدیره مرکزی و هیئت نظارت داخلی حزب و هیئت حفاظت از ارزش هاى سیاسی و اخلاق نیز برگزار شد.

خبرگزاري آناتولي اخبار خود از طريق سامانه مدیریت خبر (HAS) براي مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشي از آنها را خلاصه و در وبسايت خود منتشر ميكند. بنابراين براي دريافت اخبار كامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترك شويد!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا