اخبارایرانعمومی

نباید فریب رفتارهای روباه صفتانه انگلیس را بخوریم

منصور حقیقت پور، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آناج، در رابطه با سفرهای اخیر هئیت های اروپایی به ایران گفت: اصل سفر ها چیز خوبی است و در خصوص اهداف دو یا چند جانبه می تواند مفید واقع شود.
وی با اشاره به اینکه این سفر ها می تواند منجر به بهبود روابط بین ایران و اروپا شود، متذکر شد: از جهتی دیگر می تواند در رابطه ی اروپا با آمریکا شکاف ایجاد کرده و شبهاتی که برایشان در رابطه با ایران به وجود آمده را اصلاح کند.
وی با بیان اینکه ما امیدی به برخی از این هیئت ها نداریم، اظهار کرد: سفر هیئت پارلمانی انگلیس به ایران با صدور بیانه دولت انگلیس برای تشدید تحریم ها بر علیه ایران همراه است که این معنی خوبی ندارد و ما فریب رفتارهای روباه صفتانه انگلیس را نباید بخوریم.
حقیقت پور اذعان کرد: انگلیسی ها اگر نسبت به گذشته خود پشمان و نادم هستند، شاید بتوان روی روابطشان حساب کرد، وگر نه که باید بسیار دقت کنیم که فریب حیله های آنان را نخوریم. انگلیسی ها خودشان علاقمند به حضور در ایران بودند. در سری قبل و سفر هیئت پارلمانی اروپا یک غفلتی صورت گرفت که ما تیم مذاکره کننده مجلس، وزیر اطلاعات و وزیر امور خارجه را در این مسئله مقصر دانسته و سوالهایمان را مطرح کرده ایم.

کوتاهی دستگاه های ذی ربط در سفر هیئت پارلمانی اروپا
وی با اشاره به اینکه پیش از سفر هیئت پارلمانی اروپایی احتمال دیدار با زندانیان سیاسی داده می شد، عنوان کرد: در این رابطه دستگاه های ذی ربط کوتاهی کردند و این هیئت پس از دیدار با زندانیان فتنه 88 به علت عدم رعایت حدود و عرف دیپلماتیک نباید اجازه می یافتند که با سران کشور ملاقات داشته باشند.
حقیقت پور اذعان کرد: این مسئله به عنوان نقطه تاریک در پرونده مذاکره کننده گان و مسئولان ذی ربط درج خواهد شد.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در رابطه با حضور ایران در ژنو 2 گفت: ایران تعیین کننده ترین نقش در تعیین تکلیف سوریه خواهد داشت و هر تصمیمی منهای ایران محکوم به شکست خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون تصمیمات زیادی در رابطه با سوریه گرفته شده است، عنوان کرد: در ژنو یک، نشست استانبول، نشست قطر تصمیمات زیادی گرفته شد اما هیچکدام منتج به نتیجه مطلوب و حل بحران سوریه نگردید.
حقیقت پور تاکید کرد: هر تصمیمی منهای نظر جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست است.
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در بحث سوریه منزلت حاشیه نشینی ندارد بلکه در متن است و بر پایه اراده ایران این تحولات در منطقه رقم می خورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا