آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

نایب رییس سابق مجلس «دوما» خواستار الحاق جمهوری آذربایجان به روسیه شد

رهبر جنجالی حزب لیبرال دموکرات روسیه در اظهارنظری مداخله جویانه به باکو و ایروان پیشنهاد داد تا با پیوستن به ترکیب روسیه فعلی زمینه احیای اتحاد جماهیر شوروی را فراهم کنند. وی با امکان پذیر دانستن این پیشنهاد روسیه را به دلیل مرجعیت زبان روسی بهترین گزینه جهت وساطت برای انجام این اقدام معرفی کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ویرتوالاذ،«ولادیمیر ژیرینوفسکی» با بیان اینکه مناقشات مشابه دیگری نیز در دیگر مناطق آسیای مرکزی و قفقاز از جمله ترنستریا، آبخازیا و اوستیای جنوبی وجود دارد، افزود: «زمانی که این جمهوری ها در ترکیب اتحاد جماهیر شوروی قرار داشتند هیچ آسیبی متوجه آنان نبود اما اکنون با اعلام استقلال به عنوان یک جمهوری خودمختار مشکلات فراوانی دست و پا گیر آنان شده است».

وی خاطرنشان کرد: «ما نسبت به تشکیل اتحاد جماهیر شوروی از طریق برگزاری داوطلبانه همه پرسی ها امیدوار بوده و اعتقاد داریم همه جمهوری های استقلال یافته از شوروی سابق بایستی به ترکیب فعلی روسیه اضافه شوند. در آن زمان صلح پایدار حکمفرما، همه مناقشات حل و فصل و مردم همه کشورها شرایط بهره مندی از یک زندگی آرام و بی دردسر را خواهند داشت».

لازم به ذکر است که «ولادیمیر ژیرینوفسکی» در سال ۱۹۸۸ تحصیلاتش را در رشته فلسفه در دانشگاه دولتی مسکو به پایان رساند و  دو سال بعد با تاسیس حزب لیبرال دموکرات اتحاد جماهیر شوروی عملا پا به دنیای سیاست گذاشت. حزبی که پس از فروپاشی شوروی سابق، به حزب لیبرال دموکرات روسیه تغییر نام داد. او از دوستان ژان ماری لوپن، رهبر پیشین حزب جبهه ملی فرانسه و صدام، رهبر پیشین عراق به شمار می‌رفت. رفتارهای پرخاشگرانه و عجیب ژیرینوفسکی در مناسبت‌ها و در برابر چهره‌های مختلف او را بیشتر در کانون توجهات قرار داده است. وی تاکنون در پنج دوره حضور در انتخابات ریاست جمهوری روسیه آرایی کمتر از ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده که نشان از محبوبیت بسیار پایین وی در این کشور است.

این سیاستمدار روس در توئیت جنجالی سال گذشته خود نیز نوشته بود: «اگر اراده سیاسی باشد، می‌توان اتحاد شوروی سابق یعنی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی را از نو احیا کرد و از بعضی کشورها از جمله ایران و ترکیه دعوت نمود تا به این دولت ملحق شوند»!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا