آذربایجاناخباراردبیلایرانداغستان

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی اردبیل: اسکله ایران در«ماخاچ قلعه» فعال می‌شود/سفر۲وزیر جمهوری آذربایجان به استان

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل از انجام مذاکرات برای راه‌اندازی اسکله اختصاصی ایران در مخاچ قلعه بزرگ‌ترین شهر کشور داغستان خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بهروز پورسلیمان صبح چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی این اسکله در راستای توسعه تجارت خارجی با کشور داغستان انجام می‌شود و به نوعی برخی مشکلات تجارت اردبیل را نیز رفع خواهد کرد.

وی افزود: در سفر اخیر هیئت تجاری اردبیل به کشورهای روسیه، داغستان و آذربایجان مشکلات توسعه تجارت خارجی با این سه کشور طرح شد که برای رفع آن ایجاد اسکله اختصاصی در مخاچ قلعه تأکید شد.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان به انجام توافقات اولیه فعال‌سازی کشتی‌رانی از طریق کشتی «رورو» اشاره کرد و گفت: در واقع به این طریق کالا از آستارا به مخاچ قلعه انتقال می‌یابد.

پورسلیمان دستاورد جلسه مشترک با کنفدراسیون صنعت گران و کارفرمایان مسکو را انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کنفدراسیون و اتاق اردبیل عنوان و اضافه کرد: در جلسات با مسئولان شهر ولگاگراد نیز تفاهم اولیه برای خواهرخواندگی اردبیل و این شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی به جلب رضایت مقامات روسیه برای راه‌اندازی نمایشگاه محصولات اردبیل و سفر هیئت‌های تجاری اشاره و تصریح کرد: همچنین در این سفر مرکز تجاری ایران در مسکو نیز راه‌اندازی شد که در توسعه تجارت خارجی به این کشور مؤثر خواهد بود.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان به طرح مقدمات خواهرخواندگی اردبیل و مخاچ قلعه اشاره و تأکید کرد: در سفر اخیر راه‌اندازی سردخانه میوه و تولید انرژی از زباله نیز مورد تأکید قرار گرفت.

پورسلیمان همچنین دستاورد سفر به سومقایت در جمهوری آذربایجان را طرح خواهرخواندگی اردبیل با این شهر عنوان و اضافه کرد: در دیدارهای متعدد با مقامات این کشور زمینه‌های توسعه تجارت و همکاری تجاری مطرح شد.

وی به طرح موضوع صدور اینترنتی ویزا و صدور ویزای یک ساله برای تجار اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام دولت جمهوری آذربایجان در آینده نزدیک دو وزیر این کشور به اردبیل سفر خواهند داشت.

نایب‌رئیس اتاق بازرگانی استان مذاکرات راه‌اندازی بازارچه مرزی و ۲۴ ساعته شدن گمرک و طرح مشکلات تجارت با آذربایجان را از دیگر دستاوردهای این سفر برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا