آذربایجاناخباراردبیلایران

موکب استقبال از زائرین کربلای اتباع جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی گمرک بیله سوار

مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار گفت: موکب زائرین اتباع جمهوری آذربایجان در پایانه مرزی گمرک با هدف استقبال از آنها و اعزام به سوی کربلای معلی جهت شرکت در مراسم معنوی اربعین حسینی برپا شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار در گفتگو با خبرنگاران  گفت: مردم جمهوری آذربایجان با حضور در موکب پایانه مرزی گمرک بیله سوار همچون دیگر مشتاقان سید الشهدا (علیه السلام) برای حضور در مراسم اربعین حسینی از مرز بیله سوار عازم کربلای معلی می شوند.

وی با اشاره به اینکه برای استقبال از شیعیان جمهوری آذربایجان ایستگاه های صلواتی در پایانه مرزی بیله سوار برپا شده است، تصریح کرد: در این موکب علاوه بر پخش اقلام فرهنگی نمازهای جماعت و مراسم سینه زنی در مدح آقا عبدالله الحسین (علیه السلام) برگزار شد.


ملکی با اعلام این مطلب که این موکب به مدت یک هفته دایر شده است، اظهار داشت: تاکنون بیش از 2 هزار نفر از خدمات فرهنگی و معنوی این موکب بهره مند شده اند.


مسئول دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه ویژه بیله سوار با تاکید بر اینکه این حرکت فرهنگی توسط جمعی از هیئت های مذهبی شهرستان بیله سوار و کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور تدارک دیده شده است، افزود: پخش زیارت عاشورا به چهار زبان آذری، عربی، فارسی و انگلیسی، پخش سی دی، سربند، مهر و بسته های فرهنگی و پذیرایی از جمله اقلام فرهنگی توزیع شده در این موکب بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا