آذربایجاناخباراردبیلایران

موکب استقبال از زائران اتباع آذری در پایانه مرزی بیله سوار

امام جمعه بیله سوار مغان گفت: موکب استقبال از زائران اتباع آذری اربعین که از مرز بیله سوار به سمت کربلا حرکت می کنند در پایانه مرزی بیله سوار برپا خواهد شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام کریم قیاسی روز پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی بیله سوار افزود: اولویتی بالاتر از خدمت رسانی به زائران حسینی نیست و کسانی که افتخار خدمت رسانی به زائران را برپا می کنند گامی در راهی مقدس برمی دارند.
وی با بیان اینکه پیاده روی زائران در اربعین حسینی دارای پیام وحدت و بصیرت مسلمانان است که به صورت جهانی نشر می یابد گفت: فرهنگ عاشورا دارای درس های فراوانی است و این فرهنگ برای همیشه تاریخ باقی خواهد بود.
او تقویت فرهنگ عاشورا را موجب بیداری کشورهای اسلامی و ایستادگی در برابر ظالمان دانست و افزود: تحقق این مهم در نهایت به نابودی همه مستکبران عالم می انجامد.
وی گفت: دشمن از گسترش فرهنگ عاشورایی که به معنای ایجاد آزادی واقعی است ترس دارد چون این فرهنگ در راستای نابودی همه ظالمان جهان تلاش می کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، فرماندار بیله سوار نیز در این جلسه گفت: تمهیدات لازم برای استقبال از زائران کشورهای حوزه قفقاز در قالب موکب های اربعین در این شهرستان تدارک دیده شده است.
آرام حلیم افزود: با همکاری ستاد اربعین ، ستاد اعتبات عالیات و امور عشایری 103 راس دام سبک ، 102 کیسه برنج و 30 میلیون ریال از عشایر منطقه جمع آوری و به ستاد استانی اربعین حسینی اهدا شده است.
حلیم با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی متوجه تاثیرگذاری نهضت عاشورا شده‌ و درصدد آسیب به این فرهنگ بزرگ هستند گفت: هیات ‌های مذهبی ، مداحان و روحانیان نقش مهمی در افزایش بینش و شناخت عزاداران نسبت به عظمت واقعه عاشورا و تبیین مظلومیت اهل ‌بیت (ع) بر عهده دارند.
او اظهار کرد: امروز دشمن با تمام قوا در ابعاد مختلف جنگ فرهنگی به دنبال این است که فرهنگ عاشورایی را که یک فرهنگ عزت‌ آفرین برای شیعیان است از کانون گرم خانواده ها بگیرد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا