آذربایجاناخبارویژه

به دنبال اسرائیل اروپا نیز از خرید نفت از آذربایجان خودداری می نماید.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از بازارهای جهانی تقاضای خرید نفت به دلیل استخراج نفت در دریای مدیترانه و غرب آفریقا ، قیمت و عرضه آن دوباره سقوط خواهد نمود.

درهمین راستا  به دلیل کاهش عرضه نفت، استخراج نفت از پالایشگاه های نفتی جمهوری آذربایجان نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ویرتوال.آذ، در این ارتباط  خبرگزاری بین المللی پلاتس در حوزه انرژی نوشته است که در آسیا به خاطر کاهش خرید نفت از آفریقا با توجه به داد وستدهای شرکت های نفتی اروپایی ها  در ماه سپتامبر  عرضه نفتی آنها از کشورهای نیجریه و آنگولا را افزایش داده اند.  به گفته کارشناسان ، شرکت های اروپایی تا  50 میلیون بشکه  نفت  از کشورهای غرب آفریقایی   خریداری خواهند کرد. در حال حاضر اروپا از غرب آفریقا 6/1 میلیون بشکه نفت خریداری می نماید.

با این نگاه می توان دید که خریداران نفتی نگرش خود در زمینه خرید نفت را تغییر داده اند. این امر نیز باعث شده است که تولید نفت شرکت های نفتی آذربایجان کاهش یابد.

خاطرنشان می کنیم که چند روز قبل خبرگزاری  virtualaz.org با استناد به خبرگزاری Financial Times نوشته بود که اسرائیل یکی از بزرگترین مشتری ها خرید نفت آذربایجان در سه ماه گذشته با کاهش خرید نفت از این کشور ،نفت خود را از طریق کردهای عراق که در شمال این کشور در حال استخراج  نفت هستند تامین می نماید.

اسرائیل از آغاز ماه مه تا 11 آگوست از کردهای عراق 19 ملیون بشکه نفت خریداری نموده است.این حجم خرید نفت با توجه به قیمت این محصول در بازارهای جهانی 1 میلیارد دلار ارزش دارد. اسرائیل دو سوم خرید نفت از بازارهای جهانی را در دست خود دارد.

اسرائیل تاکنون نیمی از تولیدات نفت آذربایجان را به خود اختصاص داده بود ولی این امر اکنون به طور فزآینده کاهش یافته که به دنبال آن کشورهای اروپایی نیز تقاضای خرید نفت از جمهوری آذربایجان را نیز کاهش داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا