آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

موافقت باکو با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام-خانکندی

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از موافقت باکو با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام - خانکندی با میانجیگری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد باکو با میانجیگری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) با استفاده همزمان از کریدور لاچین و جاده آغدام – خانکندی موافقت کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما افتتاح جاده آغدام-خانکندی را یک پیشرفت مهم می‌دانیم. در مورد موضوع استفاده همزمان از جاده لاچین و جاده آغدام-خانکندی همانطور که آذربایجان در تماس‌های سطح بالا با ایالات متحده و سایر کشورها اشاره کرد باکو با وساطت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ موافقت خود را با استفاده همزمان از این دو جاده براساس رویه‌های مرزی و گمرکی در ایست بازرسی لاچین اعلام می‌دارد.

روز یکشنبه اعلام شده بود که دولت جمهوری آذربایجان و نیروهای ارامنه در قره‌باغ درباره بازگشایی دو مسیر مورد مناقشه حمل و نقل از جمله یک مسیر کلیدی موسوم به کریدور لاچین توافق کرده‌ اند.

خبری که بعدا توسط باکو رد شد و مشاور امور خارجه رئیس جمهوری آذربایجان گفت: تاکنون تنها یک تریلر حامل کالاهای بشردوستانه صلح‌بانان روسیه از جاده آغدام به منطقه قره‌باغ عبور کرده است. این اقدام براساس یک معاهده جداگانه صورت می‌گیرد و ارتباطی با معاهده بازگشایی آغدام – خانکندی و مسیر لاچین – خانکندی برای صلیب سرخ ندارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا