آذربایجاناخبارایرانعمومی

آغاز المپیاد بازی های تابستانی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارا

نخستین المپیاد بازی های تابستانی آستارا-آستارا با شرکت حدود ۲۰۰ ورزشکار از ایران و جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا  در آئین افتتاحیه این المپیاد در سالن ورزشی انقلاب این شهرستان گفت: حدود ۲۰۰ ورزشکار پنج رشته ورزشی از شهرهای مختلف جمهوری آذربایجان و استان گیلان در این بازی ها شرکت کرده اند و بیشتر ورزشکاران از شهرهای آستارای ایران و جمهوری آذربایجان هستند.
وحید خاصی پور افزود: هم زمان با برگزاری آئین افتتاحیه المپیاد آستارا-آستارا، مسابقات کیک بوکسینگ در سالن تختی و رقابت های کشتی ساحلی در طرح سالمسازی سفیر امید آستارا آغاز شد و مسابقات کاراته و فوتبال ساحلی نیز فردا جمعه برگزار خواهد شد.
وی بیان کرد: در رشته شطرنج، تیمی از جمهوری آذربایجان حضور نیافته است و رقابت های این رشته، فردا جمعه با شرکت ورزشکاران داخلی در کانون شطرنج آستارا برگزار خواهد شد.
فرماندار آستارا نیز در این آئین گفت: برگزاری این مسابقات به تقویت روابط بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه ورزش کمک می کند و در شهرستان آستارا بستر لازم برای این رقابت ها وجود دارد.
یونس رنجکش با اشاره به اینکه نگاه به ورزش آستارا باید ملی و فراملی باشد، افزود: برگزاری این مسابقات می تواند زمینه ای برای ارتقای سطح کیفی رشته های ورزشی این شهرستان و استان گیلان باشد تا شاهد درخشش بیش از پیش ورزشکاران کشورمان در میدان های ملی و بین المللی باشیم.
وی اضافه کرد: خوشبختانه تیم های آستارای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از این المپیاد ورزشی به خوبی استقبال کرده اند و امیدواریم سطح مسابقات، رضایت ورزشکاران شرکت کننده را جلب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا