آذربایجاناخباراردبیلایرانروسیه

مهمترین ابتکار اقتصادی اتاق بازرگانی افتتاح دفتر مراکز تجاری در مسکو و باکو است

استاندار اردبیل گفت: افتتاح دفتر مراکز تجاری در مسکو و باکو از اقدامات قابل تحسین اتاق بازرگانی استان اردبیل است و این کار ابتکاری می تواند در رونق اقتصادی بین استان اردبیل و کشورهای روسیه و آذربایجان تاثیر عمیقی داشته باشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مجید خدابخش، استاندار اردبیل اردبیل امروز (20‌ آبان ماه) در همایش بیستمین سالروز استانی صادرات در سالن اتاق بازرگانی استان گفت: حرکت های اقتصادی در پتانسیل های موجود استان اردبیل می تواند در زمینه تجارت خارجی فعال تر از این باشد و رونق اقتصادی استان را رقم بزند.

وی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی با تامین منابع و سرمایه یک سوم می تواند در استان صندوق توسعه استانی تاسیس کند، تصریح کرد: باید گره مشکلات استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی برای تجار استان اردبیل رفع شود و این مسئله می تواند در افزایش صادرات استان نیز تاثیر گذار باشد.

خدابخش با اعلام این مطلب که افتتاح دفتر مراکز تجاری در مسکو و باکو از اقدامات قابل تحسین اتاق بازرگانی استان اردبیل است و این کار ابتکاری می تواند در رونق اقتصادی بین استان اردبیل و کشورهای روسیه و آذربایجان تاثیر عمیقی داشته باشد، افزود: توافق برای حضور هیئت تجاری جمهوری آذربایجان در استان اردبیل نشان از اهمیت کالاهای استان دارد.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه از محل وجوه اداره شده به سرمایه گذاران تسهیلات اعطا شود که هر دو مورد نیاز به قانون گذاری دارد، اظهار داشت: ردیفی برای ایجاد سدهای معیشتی از منابع صندوق توسعه ملی پیش بینی شود تا بتوانیم شاهد شکوفایی کشاورزی نیز باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا