آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

مطبوعات ایالات متحده: مشکلات معیشتی مردم در مناطق اشغالی قره‌باغ

رائول کنتراس مقاله خود را در مورد منازعه قره باغ کوهستانی را در پورتال « Daily Caller» ایالات متحده منتشر کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری«یئنی مساوات» جمهوری آذربایجان، این گزارش حاوی اطلاعاتی درباره مشکلات موجود در روستای قاپانی در منطقه ترتر، به علت حضور ارامنه در خط ارتباطی میان نیروهای آذربایجان و ارمنستان است.

در ادامه این گزارش ذکرشده است، “نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از ابزار نظامی، قره باغ کوهستانی را اشغال نموده است. همچنین اشغالگران ارمنی در قره‌باغ کوهستانی و اراضی اطراف قره‌باغ نسل‌کشی‌های وحشتناکی را به وجود آورده‌اند و با وجود رژیم آتش‌بس در طول ۲۵ سال، نیروهای اشغالگر ارمنی به‌واسطه سلاح‌های روسی همیشه در نقض آتش‌بس ثابت قدم بوده اند.”

یک میلیون آذربایجانی به علت اشغال قره‌باغ کوهستانی از سوی ارمنستان، اخراج و آواره شده‌اند و برخی از آنها در روستای گاپنلی در منطقه «تر تر» مستقر شده اند. همچمین جلوگیری از جریان رودخانه‌ها به این منطقه، از جمله اقدامات غیر انسانی اشغالگران ارمنی می‌باشد.

با ویران شدن سیستم آبیاری منطقه «ترتر» در زمان جنگ کشاورزی در این منطقه که با دشواری‌های خاصی روبه‌رو شده بود که در نتیجه تلاش‌های جمهوری آذربایجان و حفر۴۰۰۰ چاه آب کشاورزی در این منطقه توسعه و رونقی بیش از پیش یافته است در عوض ارامنه ساکن در قره‌باغ کوهستانی در اداره‌ی امور غذایی و کشاورزی خود دچار مشکل شده و مجبور به دریافت غذا و ارزاق از ارمنستان و روسیه می‌باشند.

R.Contreras در مقاله خود نوشت که ارامنه به طور مداوم روستا را زیر آتش موشکی و توپخانه‌ای خود می‌گیرند و تأکید کرده است که کودکان برای فرار در هنگام بمباران با کفش می‌خوابند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا