آذربایجاناخبار

ممنوعیت حجاب،درد کهنه مردم جمهوری آذربایجان /مدیر دبیرستان آذری:اگر حجاب را ممنوع نکنیم همه دانش آموزان حجاب خواهند بست

در اولین روزهای تحصیل در دانشگاه ها و مدارس جمهوری آذربایجان ،اخبار متفاوتی از برخورد مسئولین آموزشی با دانش آموزان و دانشجویان محجبه مخابره شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، درد کهنه ای که این روزها دوباره در جامعه متدینین جمهوری آذربایجان سربرآورده است،مساله حجاب و ممانعت دولت جمهوری آذربایجان در برابر حجاب دینداران می باشد.

شاید دولت جمهوری آذربایجان گمان آن را داشت که با مرور زمان بالاخره روزی خواهد رسید که ممنوعیت حجاب برای مومنین و دینداران آذری مساله عادی بشود،ولی این طور نشده است.

مرور زمان نه تنها این موضوع را برای مردم جمهوری آذربایجان عادی نکرده است،بلکه هر روز و به هر بهانه عطش ایشان را در مورد مصادیق دینی و از جمله حجاب روشن تر ساخته است.

این موضوع که چرا اصلا برخی از نابخردان غرب زده آدرس غلط به دولتمردان آذری دادند که ممنوعیت حجاب می تواند ما را برای زودتر رسیدن به پیشرفت کمک نماید،بحثی است که بارها در مورد آن صحبت شده است اما جای تعجب اینجاست که  وقتی همه افراد درگیر با این موضوع به نوعی اعلام می کنند که مشتریان حجاب هر روز بیش از پیش می شوند،هنوز هم برخی گمان می کنند که باید با تمام توان در برابر مصادیق دینی و از جمله حجاب مخالفت کنند تا به آرمان های خودشان برسند!

روزهای آغاز سال تحصیلی در جمهوری آذربایجان شاید از بزرگترین روزهایی است که حقوق عده کثیری از دانش آموزان و دانشجویان دختر آذری با قانون ساختگی دولت جمهوری آذربایجان پایمال می شود و این افراد فقط به دلیل اعتقادشان خود را از تحصیل در دانشگاه محروم می کنند تا بتوانند عزت خودشان را، با حجاب روی سرشان حفظ کنند.

البته سخن حق شنیدن از زبان دشمن بسیار شیرین جلوه می کند.همین روزهای آغاز سال تحصیلی بود که یکی از مدیران دانشکده های باکو در یکی از مصاحبه های خود گفته است که اگر ما تحصیل با حجاب را ممنوع نکنیم روزی می شود که همه دانش آموزان و دانشجویان دختر محجبه می شوند!
 

زفیره صمداوا مدیر یکی از مدارس منطقه یاسامال می باشد که در مورد حجاب و ممنوعیت آن در جمهوری آذربایجان صحبت کرده و گفته است که شاید دولت برای حفظ خود مجبور شده است تا حجاب را ممنوع کند!البته ایشان توضیح نداده است که چرا دولت مجبور به این اقدام شده است؟اما به نظر می رسد حجاب با حکومتی که بزرگترین افتخار خود را برگزاری کنسرت های رایگان غربی می داند،سازگار نیست.

اگر پیش بینی این مدیر بی حجاب آذری در مورد حجاب درست باشد – به نظر می رسد درست هم هست – دیگر برگزاری کنسرت های خوانندگان مطرح غربی و اروپایی در خیابان های باکو مشتری نخواهد داشت و این هم با منافع برخی متنفذین دولتی سازگار نیست.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا