آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

وضعیت شکننده قفقاز جنوبی 

وزیر خارجه ارمنستان: با توجه به تمرکز جهان بر اوکراین، جمهوری آذربایجان ممکن است هر لحظه اقدام تحریک آمیز در مقیاس وسیع انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزیر امور خارجه ارمنستان امروز در مصاحبه با یک روزنامه یونانی هشدار داد: با توجه به اینکه جهان اکنون روی اوکراین متمرکز شده، جمهوری آذربایجان ممکن است هر لحظه وسوسه شود اقدام تحریک آمیز در مقیاس وسیع انجام دهد.

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در مصاحبه با روزنامه یونانی «اکاثیمرینی» در پاسخ به این سوال که آیا جنگ در اوکراین می‌تواند بر تحولات دیپلماتیک در قفقاز جنوبی تاثیر بگذارد، گفت که وضعیت در قفقاز جنوبی همچنان شکننده است.

وی ادامه داد: «در حالی که ارمنستان از طریق اقدامات خود آرزوی از سرگیری مذاکرات صلح جامع از جمله حل و فصل مناقشه قره‌باغ و در نتیجه ایجاد ثبات و صلح در منطقه را دارد، آذربایجان به سیاست اقدامات تحریک آمیز و تهدید به استفاده از زور ادامه می‌دهد. اوضاع در اوکراین رخ داد، نیروهای مسلح آذربایجان به روستای پاروخ در قره باغ حمله کردند که پیش از آن گلوله باران مداوم روستاها و زیرساخت‌های غیرنظامی صورت شد.»

وزیر خارجه ارمنستان افزود: «در حال حاضر، زمانی که جهان توجه خود را به اوکراین معطوف کرده، آذربایجان ممکن است هر لحظه وسوسه شود یک اقدام تحریک‌آمیز در مقیاس وسیع انجام دهد. از این رو، برای جامعه بین‌المللی بسیار مهم است که گام‌های موثری برای جلوگیری از تلاش‌ها برای بی‌ثبات کردن اوضاع در قفقاز جنوبی بردارد.»

در رویداد مرتبط دیگر، «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان یک مقر ارتباطی جدید را در «خوجاوند» افتتاح کرد.

این مقر یک مرکز کنترل، مجهز به وسایل ارتباطی و اطلاعاتی پیشرفته برای مدیریت عملیاتی واحدها در حین عملیات رزمی و اطمینان از قابلیت همکاری با سایر انواع نیروها است.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در نشست با فرمانده‌هان ارشد آخرین تحولات اوضاع مرز با ارمنستان را بررسی کرد.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا