آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

مقایسه توان نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان در جهان

شرکت بین المللی «گلوبال فایرپاور» از بین کشور های مختلف جهان، بهترین ارتش جهان را رتبه بندی کرد که در این رتبه بندی ارتش جمهوری آذربایجان در بین کشورهای جهان رتبه ۵۸ را به خود اختصاص داد در حالی که کشور ارمنستان رتبه ۹۳ از نظر توان نظامی را کسب کرده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این در حالی است که ارتش ایالات متحده امریکا در مقام اول و کشور روسیه مقام دوم را کسب کرده اند. و ارتش کشورهای چین، هند، فرانسه، برتانیا، ترکیه، آلمان و مصر در رتبه های بعدی قرار دارند.
کشور ارمنستان در این مقایسه با کسب رتبه ۹۳ ارتش های جهان حتی رتبه کمتری نسبت به گرجستان که در رتبه ۸۳ جهان ایستاده قرار دارد. جمهوری آذربایجان در مقایسه با توان نظامی کشورهای جهان در سال ۲۰۱۶ از میان ۱۲۶ کشور مورد بررسی در «شاخص قدرت» را به خود اختصاص داده بود . شاخصی که طی مجموعه ای از مطالب براساس آن به توان نظامی کشورهای مختلف اشاره می کنیم. به منظور ارائه رده بندی حاضر بیش از ۵۰ فاکتور مختلف در نظر گرفته شده است. توان و قابلیت های نظامی هر کشور در زمین، آسمان، دریا همراه با منابع، اقتصاد، جغرافیا و … از جمله موارد اثر گذار در شکل گیری نتایج هستند.
در این شاخص مقیاس ۰٫۰۰۰۰ تحت عنوان “فوق العاده” تفسیر می شود. امتیازی که برای آذربایجان بر مبنای این عدد در نظر گرفته شده، برابر ۰٫۹۱۶۴ است.

منبع:ویرتوالاذ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا