آذربایجاناخبارایرانعمومی

رایزنی های پارلمانی نماینده آستارا در جمهوری آذربایجان

رییس مجمع نمایندگان گیلان در سفر خود به باکو با اعضای پارلمانی گروه دوستی ایران و آذربایجان دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،داداشی امروز در دیدار خود با ائلدار ابراهیم‌اف رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ملی جمهوری آذربایجان و نائب رئیس گروه دوستی ۲ کشور ،  تقویت مناسبات اقتصادی و تجاری دو  طرف را خواستار شد و گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نقش مهمی در تعمیق این روابط دارند.
وی با اشاره به پیشنهادهای تجاری کشورمان برای افزایش صادرات و واردات کالا از مرز آستارای ایران و آذربایجان افزود :‌ امیدواریم در سفر پیش روی رئیس مجلس ملی جمهوری آذربایجان به کشورمان این پیشنهادات به تصویب برسد.
رییس مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با جاوید قربان‌اف مدیرعامل راه‌آهن جمهوری آذربایجان نیز دیدار و در خصوص ساخت پایانه بار راه آهن آستارا و همکاری مشترک دو کشور در ساخت مسر ریلی رشت به آستارا  ، گفتگو کرد.
داداشی در این دیدار با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در جابجایی کالاها در مسیر کریدور شمال- جنوب ،  تسریع در مراحل اجرایی ساخت پایانه بار و نیز حضور جدی طرف آذری برای ساخت راه‌آهن رشت – آستارا را خواستار  شد.
وی همچنین پیش از این دیدارها با جواد جهانگیرزاده، سفیر کشورمان در باکو دیدار کرد و در مورد راهکارهای افزایش همکاری‌های فیمابین، طرح‌های مشترک اقتصادی و افق‌های پیش روی دو کشور به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا