آذربایجاناخبار

مقام آذری: 58 شهروندجمهوری آذربایجان برای مشارکت در فعالیت های تروریستی سلب تابعیت شدند

رییس اداره دولتی امور مهاجرین جمهوری آذربایجان روز دوشنبه گفت: در پنج سال گذشته 58 شهروند این کشور بخاطر مشارکت در فعالیت های تروریستی و افراط گری دینی در خارج از کشور سلب تابعیت شدند .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از منابع خبری باکو، «فریدون نبی اف» در نشست اداره دولتی امور مهاجرین جمهوری آذربایجان افزود: این اداره پرونده های ارائه شده از سوی نیروهای انتظامی را به قوه قضایی تقدیم کرده و رای نهادهای قضایی درباره سلب تابعیت این افراد صادر شده است .
نبی اف توضیح داد: اقدام های انجام گرفته از لحاظ تامین امنیت جمهوری آذربایجان از اهمیت خاص برخوردار است و این مساله باید تحت کنترل جدی قرار گیرد .
بر اساس این گزارش، دولت جمهوری آذربایجان مبارزه با عناصر وابسته به گروههای تروریستی فعال در خارج از کشور، افراطگری دینی و هرگونه فعالیت های غیرقانونی گروه های مذهبی افراطی را در اولویت فعالیت خود اعلام کرده است .
در این ارتباط تعدادی از شهروندان جمهوری آذربایجان که در سالهای مختلف در کنار گروههای تروریستی در درگیری های نظامی در خارج از کشور از جمله در عراق و سوریه مشارکت داشته و سپس به کشورشان بازگشتند ، بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم شدند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا