آذربایجاناخبار

مقامات جمهوری آذربایجان و اسرائیل خواستار همکاری های بیش از پیش اقتصادی بین دو کشور هستند

جمهوری آذربایجان و اسرائیل دو کشور اسلامی – یهودی هستند که از سال 1992 به طور گسترده و بسیار نزدیک در زمینه های مختلف با یکدیگر همکاری می کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از ویرتوال آذ،  ” آراز عظیم اف ” معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان و عضو کنست یهودیان باکو، با ” تساجی هانقبی” رئیس کمیته امور خارجی و دفاعی مجلس اسرائیل طی دیداری همکاری های اقتصادی بیش از پیش آذربایجان و اسرائیل را خواستار هستند.
در این دیدار که به منظور گسترش روابط باکو – تل آویو صورت گرفته است، به همکاری های استراتژیک و روابط اقتصادی چند کشور مسلمان از جمله ترکیه، مصر و اردن با اسرائیل اشاره شده است.
جمهوری آذربایجان و اسرائیل دو کشور اسلامی – یهودی هستند که از سال 1992 در زمینه های مختلف به طور گسترده و بسیار نزدیک با یکدیگر همکاری می کنند اما ویژگیخاص جمهوری آذربایجان در موضوع رابطه با اسرائیل نقش بزرگی است که این کشور در تامین انرژی رژیم صهیونیستی ایفا می کند.
در دیدار عظیم اف و هانقبی دو طرف با تأکید بر روابط بین پارلمانی، تقویت دیدارهای سطح بالا را به منظور همکاری های هرچه بیشتر مورد بحث و گفتگو قرار داده اند.
همین دیدارهای سطح بالا نیز از جمله موضوعاتی است که موجب رنجش خاطر جمهوری اسلامی می شود و نمونه این موضوع هم سفر چند سال پیش شیمون پرز به باکو بود.
طی این جلسه معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، دستاوردهای گروه دوستی پارلمانی دو کشور را که به ریاست “آویگدور لیبرمن ” در حال فعالیت است مثبت ارزیابی کرده است . منطقه خاورمیانه و همچنین مسائل ژئوپولیتیکی قفقاز جنوبی نیز در این دیدار مورد مذاکره قرار گرفته است.

لینک خبر:

http://virtualaz.org/bugun/70720

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا