آذربایجاناخبارعمومیقره باغ

مقاله نویس جمهوری آذربایجان: به موازات آتش بس قره باغ، ما را به بي غيرتي عادت مي دهند

سلطان لاچين، يکي از مقاله نويسان پايگاه اينترنتي «مدراتور » جمهوري آذربايجان با انتقاد از شرايط فرهنگي اين کشور نوشت : « در طول آتش بس ( قره باغ) ، به موازات کنار آمدن با از دست رفتن قره باغ، ما را به هر رذالت، چاپلوسي، بي ناموسي، تقلب، دله دزدي، عياشي ، اعتياد به مواد مخدر و روسپيگري عادت مي دهند. »

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سلطان لاچين در مقاله اي تحت عنوان « اگر زن آذربايجاني شرايط تجاوز مرد روس به خود را فراهم مي کند، اين پايان کار است» ، نوشت : « نسل مسنّ و ميانسال به خوبي به ياد دارد که در سال هاي دهه هاي 1970 و 1980 در اکثر مناطق جمهوري آذربايجان ، حتي در شهرهاي بزرگي همچون باکو و سومقائيت و گنجه در موارد نادري در خيابان ها به افرادي با شلوار تنگ يا دامن کوتاه و لباس هاي باز بر مي خورديم…. درست است که در سال هاي 1970 ، مدتي در باکو دامن کوتاه مد شده بود. اما، دختران و نوعروساني که پدران و برادران باغيرت و باناموس داشتند، چنين نمي پوشيدند و در بدترين موارد، در خفا اين کار را مي کردند. در آن دوره، مردانمان به مشروبات عادت کرده بودند و نابودي مردانگي مردان آذربايجان و ترک نيز از همان دوره آغاز شد…. »
در اين مقاله افزوده شده است : « حتي در سال هاي دهه 1920 که روس ها جمهوري آذربايجان را زير و رو کرده بودند نيز نشنيده ايم که مرد روس به زن آذربايجاني تجاوز کرده باشد… ببينيد از کجا به کجا رسيده ايم. آقايان ، خانم ها! نقطه پايان دور شدن از ريشه و اسلام و سر خم کردن در مقابل آمريکايي و اروپايي شدن و دستيابي به حريت ساختگي و «آزادي زن» وارداتي ، همين است. پس از سرازير شدن زنان آذربايجاني به دبي و استانبول ، اکنون مورد تجاوز مردان ملت بيگانه قرار گرفتن نيز در حال عادي شدن است….. در طول آتش بس ( قره باغ) ، به موازات کنار آمدن با از دست رفتن قره باغ، ما را به هر رذالت، چاپلوسي، بي ناموسي، تقلب، دله دزدي، عياشي ، اعتياد به مواد مخدر و روسپيگري عادت مي دهند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا