آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

دیدار علی اف و پاشینیان در وین

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در پی دیدار با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در وین، گفت: تحرک جدیدی در روند مذاکرات حل «مناقشه قره باغ» آغاز شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، علی اف در گفت و گو با خبرگزاری «تاس» روسیه در وین درباره نتایج مذاکراتش با نخست وزیر ارمنستان، افزود: این دیدار از نظر آغاز مذاکرات درباره ماهیت موضوع مربوط به حل مناقشه قره باغ، از اهمیت خاصی برخوردار بود.
وی اضافه کرد: وزیران خارجه دو کشور مذاکرات برای رسیدن به نتایج مشخص در راه حل این مناقشه را ادامه می دهند.
الهام علی اف افزود: برای ما مساله خروج بدون قید و شرط نیروهای ارمنستان از سرزمینهای جمهوری آذربایجان بر اساس چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اولویت قرار دارد.
دیدار و مذاکرات علی اف و پاشینیان با حضور نمایندگان آمریکا، فرانسه، روسیه، گروه میانجی «مینسک»، سازمان ملل و شورای همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ، نزدیک به سه ساعت در هتل «بریستول» وین انجام شد.
گروه میانجی مینسک و شورای همکاری اروپا نیز در بیانیه ای دیدار علی اف و پاشینیان را سازنده عنوان و اعلام کردند: سران دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در باره ایجاد شرایط برای رسیدن به صلح میان دو کشور به توافق رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا