آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

معاون مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به ایروان سفر کرد

­معاون مدیرکل امور اوراسیا در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در سفر به ارمنستان با وزیر امور خارجه این کشور دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه ارمنستان، در دیدار الکساندر بن زوی Alexander Ben-Zvi با سهراب مناتساکانیان تاکید شد در ماه های اخیر مناسبات ارمنستان و اسراییل توسعه و همکاری و گفتگوی سیاسی میان دو طرف گسترش یافته است.
وزیر خارجه ارمنستان بر تمایل و آمادگی به تعمیق روابط دوجانبه در حوزه های مختلف تاکید کرد.
دو طرف تاکید کردند ظرفیت بالایی برای همکاری اقتصادی و فرهنگی و علمی و آموزشی و صنعتی میان ارمنستان و اسراییل وجود دارد.
وزیر خارجه ارمنستان بر ابتکارهای مداوم ارمنستان در زمینه جلوگیری از نسل کشی و جنایت علیه انسانیت تاکید کرد و گفت در نهم دسامبر ، ایروان میزبان “مجمع جهانی مبارزه با جنایت نسل کشی ” خواهد بود.
مناتساکانیان با اشاره به روند شناسایی بین المللی و محکومیت نسل کشی ارامنه گفت نخستین و مهمترین موضوع در باره نسل کشی ، مسئولیت اخلاقی و احترام به قربانیان بی گناه و مشارکت بین المللی در تلاش برای جلوگیری از نسل کشی و جنایت علیه انسانیت است.
مناتساکانیان و بن زوی همچنین درباره موضوعات بین المللی و منطقه ای بخصوص فرایندهای جاری در خاورمیانه ( غرب آسیا) و راه های حل بحران سوریه تبادل نظر کردند
مناتساکانیان بر موضع ارمنستان درباره حل مساله قره باغ کوهستانی تاکید کرد و گفت وضعیت حقوقی و امنیت قره باغ کوهستانی از اولویت های اصلی ارمنستان است.
وزیر خارجه ارمنستان گفت موضع ارمنستان و اسراییل درباره مساله قره باغ منطبق بر هم است؛ این مناقشه صرفا باید از راه حل صلح آمیز و در چارچوب فعالیت های گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا حل شود و در ارتباط با بی تاثیری روند مذاکرات ، هر دو طرف بر ضرورت ایجاد و تقویت فضای صلح سازنده تاکید دارند.
وزیر خارجه ارمنستان افزود شرکای ما باید از حرکت هایی پرهیز کنند که به مسابقه تسلیحاتی منجر می شود و مخاطرات بی ثباتی را تشدید می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا