آذربایجاناخبارترکیه

مطبوعات ترکیه: داعش جمهوری آذربایجان را تهدید کرد

به نوشته روزنامه ینی چاق ترکیه گروهک تروریستی داعش در داخل جمهوری آذربایجان فعالیت خود را گسترش داده  و بیش از 90 درصد از اعضای  آذری گروهک داعش از طریق ترکیه به  سوریه فرستاده  می شوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، براساس این گزارش ، اکثر کسانی از کشورهای مختلف که در صف رسیدن به سوریه و پیوستن به گروهک داعش هستند از مرز  ترکیه عبور می کنند. تشکیلات سازمان یافته داعش  در جمهوری آذربایجان پس از آموزش های لازم آذری ها را همراه خانواده هایشان از طریق ترکیه برای پیوستن به  داعش به سوریه می فرستند.  اکثر  خانواده هایی که  پس از ورود به سوریه و دیدن اوضاع نابسامان خود در داعش ابراز پشیمانی کرده و خواستار بازگشت به آذربایجان هستند از یک طرف چون  می دانند به محض رسیدن توسط دولت جمهوری آذربایجان دستگیر خواهند شد و از طرفی از ترس رویارویی با تروریست ها مجبور به ماندت در سوریه شده اند.  گروهک تروریستی داعش به غیر از جمهوری آذربایجان درکشورهای ترکیه،خاور میانه، کشورهای اروپایی، و روسیه فعالیت می کنند.

به تازگی فعالیت گروهک تروریستی داعش در کشور جمهوری آذربایجان بیشتر شده است که وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان به شدت به دنبال مهار این پدیده شوم است. به طور مثال به تازگی زن جوان آذری که در سوریه به داعش پیوسته بود و درآنجا به جهاد نکاح هم در آمده بود به جمهوری آذربایجان برگشته و بخاطر ارتکاب این جنایات به 15 سال حبس محکوم شده است.بخاطر همین داعش به آذری ها اجازه بازگشت به کشورشان داده نمی شود و به اوکراین فرستاده می شوند.

لازم به ذکر است  که گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به “داعش” قبلا با انتشار اطلاعیه از جمهوری آذربایجان به عنوان کشوری که امیدوار است تا در آن بتواند دولت اسلامی تشکیل دهد نام برده است. جمهوری آذربایجان از جمله کشورهایی است که وهابیت در آن‌جا تحت حمایت کشورهای عربی از رواج قابل توجهی برخوردار است و تا کنون دهها تن از اتباع این کشور در سوریه به هلاکت رسیده‌اند. هنوز هیچ آمار دقیقی از میزان حضور وهابی‌های این کشور در کنار گروه‌های تروریستی در حال جنگ در سوریه و عراق منتشر نشده است.

علاوه بر این، پس از آشوبی که در فرانسه صورت گرفت، اقدامات امنیتی ویژه درتمامی کلیسا ها، مدارس، مساجد، در مناطق پر جمعیت یهودیان صورت گرفته شد، مردم آذربایجان خواستار  مبارزه با ساختار داعش در این کشور هستند و از آن به عنوان یک تهدید بالقوه برای دولت جمهوری آذربایجان یاد می کنند.داعش تا کنون  طرفداران خود را بصورت پنهانی در جمهوری آذربایجان آموزش می دهد و در آینده نیز  خواستار تغییر نظام و ساختار جمهوری آذربایجان در تمامی ابعاد سیاسی، دینی ،جناحی و حزبی هستند.

انتهای پیام/د 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا