اخبارگرجستان

مسلمانان گرجستان ضمن اعتراض به عملیات تروریستی در فرانسه ،ارتباط این گونه اقدامات را به اسلام به شدت محکوم کردند.

مسلمانان کشور گرجستان در یک تجمع اعتراض آمیزی بر علیه عملیات تروریستی که در فرانسه رخ داد بیانیه صادر کرده و این عمل را مغایر با دین اسلام و مسلمانان دانستند و هر گونه اقدامات تروریستی را به شدت محکوم کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های گرجی، حاج رامین ایگیدوف رئیس اداره مسلمانان گرجستان و  زازا واشاقمادزه رییس کمیسیون امور ادیان گرجستان با صدور بیانیه ای ضمن  محکوم نمودن این حادثه در فرانسه ، آن را مغایر با اصول اخلاقی و انسانی دین مبین  اسلام و مسلمانان ددانسته وهر گونه اقدامات تروریستی را به شدت محکوم کردند.

در ادامه  این بیانیهچنین آمده است  که :فرقی نمی کند که پیرو چه دین و آیینی باشید بلکه باید تمامی انسانها باید در امنیت کامل زندگی کنند.

در ادامه هریک از روسای  شعبه های  مختلف درباره فعالیتهای که در طول یک سال انجام داده اند گزارشاتی را ارائه دادند .

در طول یک سال نزدیک 40 مسجد بازسازی شد و دولت به صورت مستقل برای مسلمانان این منطقه مدرسه در نظر گرفت وهمچنین نزدیک 33 کتاب و 4 مجله و روزنامه وسایر اقدامات مشابه در طول این یک سال انجام صورت  گرفته است.

همچنین این اداره در طول فعالیت خود قراردادهای با شرکت نفت آذربایجان و شرکت گاز گرجستان انجام داده است و اقدام دیگر  اداره مسلمانان گرجستان  جایگزین کردن خدمت سربازی در مناطق نظامی به فعالیت های اجتماعی و وزارت بهداشت و زندانها و …  در مناطق مسلمانان می باشد  که درطول فعالیت این اداره صورت گرفته است.

شایان ذکر است که این اداره علاوه برفعالیتهای ذکر شده خدمات رفاهی ازجمله کمک مالی و پولی به خانواده های نیازمند و خانواده های که از طریق های مختلف ضرر دیده بودندرا نیز  می توان نام برد.

در این تجمع اعتراض آمیز کارکنان دیپلماتیک کشور گرجستان و سایر ادیان این کشور نیز حاضر بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا