اخباراردبیل

مسئولان مراقب وابستگی به تولیدات کشورهای خارجی در دوران پسابرجام باشند

امام جمعه اردبیل گفت: باید مسئولان مواظب وابستگی به تولیدات کشورهای خارجی در دوران پسابرجام باشند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت:موسم انتخابات، موسم قضاوت و موسم ایمان سوزی است و همه باید از گفتن و شنیدن سخنان ثابت نشده در حق افراد اجتناب نمایند و با دارایی‌های معنوی خود بدخرجی و ولخرجی نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه در آستانه دهه مبارک فجر هستیم، گفت: خدمات انقلاب اسلامی به کشور ما در طول تاریخ بی نظیر است، اولین خدمت، خدمت علمی است؛ ما قبل از انقلاب هیچ سهمی در تولید دانش جهانی نداشتیم و در حال حاضر پیشرفت‌های علمی کشور، جامعه جهانی را در برابر ما خاضع و وادار به مذاکره کرد.

 آیت‌الله عاملی افزود: خدمت دوم، ایجاد اقتدار برای کشور است. علم و توانمندی نظامی از اصلی ترین مولفه های قدرت است؛ در روزگار ما اگر کشوری از این دو مولفه محروم یا عقب مانده باشد، حاکمیت ملی و عزت نخواهد داشت و انقلاب اسلامی در هر دو عرصه فوق‌العاده عمل کرده و در حال حاضر شتاب علمی و نبوغ ایرانی‌ها تبدیل به کابوس استکبار جهانی شده است.

وی بیان کرد: کشور ما در عین محاصره تکنولوژی توانست به تکنولوژی حساس هسته‌ای و توانمندی‌های حساس ماهواره ای و موشکی دست پیدا کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اسیر شدن ملوانان آمریکایی در دست سپاهیان غیور تصریح کرد: این شجاعت، جز از ملت ما از هیچ ملتی ساخته نیست.

عاملی در مورد اجرای رزمایش ولایت 94 در گستره 3 میلیون کیلومتر و عکس برداری کامل و دقیق پهبادهای ایران از ناوهای آمریکایی اظهار کرد: این اقدام نشان می‌دهد که ایران اسلامی، قدرت فائق نظامی منطقه و وزنه عظیم نظامی در دنیا است و ما باید این هیبت را که بخشی از برکات انقلاب اسلامی است قدر بدانیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در بیان خدمت بزرگ دیگر انقلاب اسلامی به کشور گفت: دخالت دادن ملت در سرنوشت کشور، خدمت بزرگ انقلاب اسلامی است و تا حال نزدیک به اندازه عمر انقلاب در کشور ما انتخابات برگزار شده است، در حالی که در نظام گذشته ماهیت انتخاب‌ها، انتصاب بود.

وی افزود: حضور ملت ما در پای صندوق‌های رای را با کشورهایی باید مقایسه کرد که یا انتخابات ندارند مثل عربستان که انتخابات تشریفاتی و صوری است و بدتر از آن کشورهایی هستند که با دستکاری قانون اساسی، برای رئیس جمهور ریاست ابدی درست کردند که کشورهای الجزایر، آذربایجان و تاجیکستان از این گونه هستند.

خطیب جمعه اردبیل در این زمینه بیان کرد: تغییر قانون اساسی برای ابدی کردن ریاست جمهوری، اهانت بزرگ به حق و شعور یک ملت است و کشور از دیکتاتوری مطلق سر در می‌آورد.

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: از اینکه لایحه مناطق آزاد در مجلس رای نیاورد، بسیار متاسفیم، با این ضایعه فرصت بزرگی از استان ما فوت شد هیچ تردیدی نیست که با رایزنی قوی‌تر، این اقدام میسر بود.

آیت‌الله عاملی خطاب به مردم این چنین بیان کرد: به اهالی شریف استان اعلام می‌کنم که شش ماه دیگر، مقدمات عودت این لایحه به مجلس را فراهم کرده و حق استان را خواهیم ستاند.

وی با انتقاد از نمایندگان منتقد مناطق آزاد اظهار کرد: مناطق آزاد در کشور با هم فرق می‌کنند، بعضی از آنها به مرکز واردات تبدیل شده ولی بعضی دیگر مرکز بزرگ سرمایه گذاری داخلی و خارجی است؛ بنابراین مشکل در اصل مناطق آزاد نیست بلکه مشکل اصلی در مدیریت آنها است، غیر از آن، خود نمایندگان که متولی قانون گذاری هستند، می‌توانند با وضع قوانین مترقی، مناطق آزاد را از هرگونه انحراف محفوظ نگه دارند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه گفت: این سفرها، ظرفیت بزرگ اقتصادی و دیپلماسی برای کشور درست می‌کند و ما مصرا از ریاست جمهوری می‌خواهیم که در این سفرها زمینه انتقال تکنولوژی به کشورمان را فراهم کند و از تبدیل شدن کشور به بازار واردات کالاهای اروپایی و خارجی اجتناب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا