آذربایجاناخبار

مراسم عزاداری در یکی از مهدکودک های باکو برگزار شده است

عصر روز گذشته کودکان خردسال در باکو برای عرض ارادت به خاندان اباعبدالله الحسین (ع) مراسمی تحت عنوان “شب عزای حضرت رقیه و حضرت علی اصغر ” را برگزار کرده اند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، شبکه خزر جمهوری آذربایجان با پخش برنامه ای از برگزاری مراسم دینی و عزاداری در یک مجتمع مهدکودک در باکو خبر داده است.
اکبر حسین لی یکی از متولیان این مراسم با انتشار تصاویری از این عزاداری در صفحه فیسبوک خود بیان داشته است: سالهاست که مراسم های عزاداری برای سالار شهیدان در مساجد و منازل برگزار می شود لیکن امسال با گسترش مرزهای معنوی، مراسمی با عنوان ” شب عذای حضرت رقیه و علی اصغر (ع) ” برای کودکان 2 تا 5 ساله در یکی از مهدکودک های باکو برگزار شد.
وی که ادعا می کند از کارمندان یکی از سازمان های دینی آذربایجان می باشد تأکید کرده است: کمیته دولتی کار با سازمان های دینی آذربایجان اعلام میکنند؛ که کارمندان این کمیته در راستای برگزاری چنین مراسماتی برای تبلیغ معنویات در کودکستان ها و مهدکودک ها گام برنمی دارند از این رو ما نیز تنها در راه خدا و بخاطر حقانیت الهی در این راه فعالیت می کنیم.
حسین لی همچنین ابراز داشته است: برای انجام این کار معنوی هیچ نیازی برای قانون و ضوابط وجود ندارد چرا که این کاری است الهی!
گفتنی است انتشار چنین خبری از سوی رسانه های آذربایجان، واکنش های زیادی از طرف مقامات و مسئولان دولتی آذربایجان را در پی داشته است چرا که با تطبیق قوانین اخیر در راستای محدودیت فعالیت های مذهبی در جمهوری آذربایجان، اجازه برگزاری آزادانه چنین مراسم های دینی چه در ماه محرم و چه در دیگر ماه های سال برای افراد داده نمی شود.
این در حالیست که مردم دیندار و شیعه آذربایجان در پاسخ به سیاست های ضد اسلامی و دوگانه الهام علی اف، به طرق مختلف دست به برگزاری مراسم های مذهبی خودجوش می زنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا