اخبارایرانترکیهعمومی

مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب در ترکیه برگزار شد

مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و دوشنبه شب در محل خانه فرهنگ سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر آنکارا پایتخت کشور ترکیه برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این آیین که با حضور ایرانیان مقیم، دانشجویان اتباع کشورهای عراق، افغانستان و هند و تعدادی از علاقه مندان بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار شد، یاد و خاطره رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران گرامی داشته شد.
حجت الاسلام حجت الاسلام رضا الهی منش در این آیین همه مردم ایران را مدیون و مرهون امام خمینی(ره) دانست و گفت: آن مرد بزرگ در راه انبیاء و اولیای الهی گام برداشت.
وی دفاع از اسلام راستین و مبارزه واقعی با طاغوت و صداقت را از جمله ویژگی های شخصیتی امام راحل ذکر کرد و افزود: انقلاب و نظام اسلامی ما یادگار گرانبهایی است که با وجود پربرکت او شکل گرفت.
وی خواستار حراست از همه دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی شد و بیان کرد: تلاش برای استمرار و اقتدار نظام و انقلاب در همه ابعاد بهترین روش و روشن ترین مسیر ادامه راه امام راحل و بنیانگذار این انقلاب است.
براساس این گزارش، مراسم بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهرهای استانبول، طرابوزان و ارزروم نیز در شب رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی با حضور گسترده ایرانیان و تعدادی از دوستداردان رهبر فقید انقلاب برگزار شد.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا