آذربایجاناخباراردبیلایرانویژه

مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه در اردبیل برگزار شد/تصاویر

مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه٬ روز آذری‌های مسلمان جهان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مراسم بزرگداشت ۱۹ ژانویه ٬ روز آذری‌های مسلمان جهان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل٬ مدیران دستگاه‌های اجرایی٬ علما و روحانیون و اقشار مختلف مردم اردبیل در نگارخانه خطایی اردبیل برگزار شد.

رئیس کانال آذری شبکه سحر در این مراسم اظهار داشت: ۱۹ ژانویه در واقع یک حادثه ساده تاریخی نیست و این روز برای کل دنیا یک پیام بزرگ دارد و این پیام نشان گر معنویت مشترک و تمایل ایرانیت مردم جمهوری آذربایجان است.

عبدالله بحرالعلومی گفت: مردم جمهوری آذربایجان بعد از یک حسرت ۷۰ ساله و دوری از وطن خویش٬ به آغوش وطن خود بازگشتند٬ ولی متاسفانه در این رابطه تاریخ تحریف شده به مردم آذربایجان تزریق می شود.

وی تصریح کرد: کشتار مردم آذربایجان در ۱۹ ژانویه در واقع سرکوب تمایلات دینی و ایرانیت مردم آذربایجان بود که عشق اهل بیت و تشنه بودن به معنویت٬ سبی کشتار مردم شد.

رئیس کانال آذری شبکه سحر افزود: شروع این حرکت در نخجوان جمهوری آذربایجان در ۱۹ ژانویه بود که ترکیه سعی در جذب مردم جمهوری آذربایجان در زمان فزوپاشی حکومت آذربایجان بود که با این وجود٬ مردم آذربایجان به وطن خود یعنی ایران آمدند.

بحرالعلومی بیان کرد: مردم جمهوری آذربایجان باید بدانند که تاریخ تحریف شده در این رابطه به مردم بیان می شود و این کار دشمنان کینه توز است که مردم را از معنویت دور کرده و ما وظیفه داریم با این نقشه شوم مقابله کنیم.

وی گفت: راهنمایی‌های آیت‌الله عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این زمینه بسیار روشنگرانه و برای تمامی ما نقشه راه است که در مقابل تحریف تاریخ ایستادگی کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا