آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی «جام دریا» در باکو/تصاویر

مراسم افتتاحیه مسابقات بین المللی نظامیـ «جام دریا» با حضور شناورهای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، روسیه و قزاقستان عصر سه شنبه در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،این مراسم که در پارک ملی شهر باکو در ساحل دریای خزر با حضور وزیر دفاع و جمعی از مقامات نظامی بلند پایه جمهوری آذربایجان، نمایندگان دیپلماتیک کشورهای خارجی فعال در این کشور از جمله ایران برگزار شد.
شرکت کنندگان ‘جام دریا’ از جمله نمایندگان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران، روسیه، آذربایجان و قزاقستان با پرچم های ملی و نیز هیات داوران متشکل از این چهار کشور ساحلی خزر در این مراسم رژه رفتند.
ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان پیام تبریک الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان را برای حاضران قرائت کرد.
رئیس جمهوری آذربایجان در این پیام، برگزاری مسابقات بین المللی ارتش را برای تقویت همکاری های نظامی، نمایش و ارتقای مهارتهای رزمی نظامیان، مهم خواند و افزود:«جام دریا»در دریای خزر موجب همبستگی شرکت کنندگان می شود.
در بخشی از این پیام رئیس جمهوری آذربایجان آمده است: دریای خزر در طول تاریخ ثروت مشترک مردم ساکن در سواحل آن بوده و برگزاری مسابقات بین المللی «جام دریا»به تعامل میان کشورهای حاشیه خزر، گسترش همکاری در حوزه امنیت دریایی و ادامه صلح، دوستی، همکاری و حسن همجواری در این دریا کمک خواهد کرد.
سپس وزیر دفاع جمهوری آذربایجان افتتاح این مسابقات بین المللی را بطور رسمی اعلام کرد.
«جام دریا»تا ۱۰ اوت ( ۱۹ مرداد ماه ) پیش رو با حضور ۳۰۰ تن از پرسنل نیروی دریایی و نیز در مجموع ۹ ناو به ظرفیت یک هزار تن از چهار کشور جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان، روسیه و قزاقستان در بندر باکو برگزار می شود.
هدف از این مسابقات برقراری دوستی و تعامل میان نیروهای دریایی کشورهای حاضر اعلام شده و ایران برای اولین بار است که در این مسابقات با دو ناو موشک انداز جوشن و پیکان در قالب مسابقات ارتش حضور دارد.
مسابقات بین المللی جام دریا در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار خواهد شد و در قالب آن رقابت های تیراندازی به هدف سطحی، هدف هوایی، به اهداف نزدیک و مهار و کنترل صدمات و عملیات نجات برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا