آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

اتهام تازه باکو به ایروان مبنی بر فرار از اجرای کریدور زنگزور

جمهوری آذربایجان، ارمنستان را به فرار برای اجرای تعهدات ساخت کریدور زنگزور متهم کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمهوری آذربایجان از ارمنستان به دلیل آن چه «اجتناب از تعهدات برای باز کردن کریدور زنگزور» نامید، انتقاد کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرد: «ارمنستان باید به بهانه های واهی برای فرار از تعهدات خود در ارتباط با کریدور زنگزور و جاده/ راه آهن، بر اساس اعلامیه سه جانبه امضا شده در نوامبر 2020 پایان دهد».

این بیانیه همچنین خاطرنشان کرد که نادیده گرفتن مذاکرات قبلی بین دو کشور و پیشنهاد سه گزینه «غیر واقعی» برای ایست بازرسی برای اتصال آذربایجان به منطقه غربی نخجوان «سیاست خوبی نیست».

تاکید جمهوری آذربایجان برای ساخت کریدرو زنگزور در حالی است که  پیشتر «آلکسی اورچوک»، معاون نخست وزیر روسیه گفته بود که در جریان مذاکرات سه‌جانبه بین فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، موضوع کریدور در منطقه قفقاز جنوبی مورد بررسی قرار نگرفته است.

اورچوک یادآور شده بود: «ما کریدوری نداریم و چنین مسئله‌ای را بررسی نمی‌کنیم، اما موضوع رفع انسداد راه‌های حمل و نقل و ارتباطات اقتصادی در منطقه قفقاز جنوبی در حال بررسی است.»

«نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان نیز به نوبه خود بارها اعلام کرده که مسئله کریدور زنگزور مورد بررسی قرار نگرفته و نخواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا