آذربایجاناخبارایرانعمومی

مدیر دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان دفن جنازه «لطفی زاده»،ریاضی دان آمریکایی ایرانی الاصل را در باکو به سبک دفن مسلمانان نادرست دانست

درپی هماهنگی های دولت جمهوری آذربایجان برای انتقال جسد یک ریاضی دان آمریکایی به باکو به منظور معرفی وی به عنوان «دانشمند برجسته آذربایجانی»، مدیر « دانشگاه خزر» جمهوری آذربایجان، دفن جنازه «لطفی زاده»، ( لطفعلی عسکرزاده) ریاضی دان آمریکایی ایرانی الاصل را در باکو به سبک دفن مسلمانان نادرست دانست و گفت : « لطفی زاده، از مادری یهودی زاده شده و دارای همسر یهودی بود و خود نیز به سبک یهودی زندگی کرده است.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «مدرن»، هاملت عیسی خانلی، مدیر دانشگاه خزر گفت : « لطفی زاده به سبک یهودی زندگی می کرد و به همین علت، اینکه وی خواسته باشد به سبک مسلمانان دفن شود، مورد تردید است.»
مدیر دانشگاه خزر جمهوری آذربایجان افزود : « آنچه برای ما باید مهم باشد، این است که لطفی زاده «دانشمند برجسته آذربایجانی» است. لازم نیست افسانه و اسطوره ساخت. زیرا، مشخص می شود که چه چیزی درست و چه چیزی دروغ است. »
هاملت عیسی خانلی همچنین با ابراز تردید درباره اینکه «لطفی زاده» ، خانم شهناز شهبازوا، استاد دانشگاه فنی باکو را وارث قانونی خود تعیین کرده باشد، ابراز تردید کرد و گفت: « روشن است که وارث «لطفی زاده» ، پروفسور رافیق علی اف ( از استادان منتقد دولت در جمهوری آذربایجان است. رافیق علی اف کسی است که لطفی زاده و نظریه اش را در جمهوری آذربایجان تبلیغ می کند. آنها با هم دوست بوده اند و در حال تالیف کتاب مشترک بودند.»
اخیرا الهام علی اف، رییس جمهوری و سایر مقامات سیاسی و علمی ارشد جمهوری آذربایجان با صدور پیام مشترکی ، مرگ لطفی زاده را ضایعه ای بزرگ برای جامعه علمی جمهوری آذربایجان ارزیابی و او را «دانشمند برجسته آذربایجانی» توصیف کردند.
رسانه های جمهوری آذربایجان خبر داده اند جنازه لطفی زاده در روزهای آینده به باکو منتقل و در «قبرستان مفاخر» جمهوری آذربایجان دفن خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا