آذربایجاناخباراردبیلناردارانویژه

مدیریت کشتار نارداران جمهوری آذربایجان در دستان شوم آل‌سعود و وهابیّت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی را از اهداف استراتژیک استکبار جهانی دانست و اظهار داشت: دشمنان امت اسلامی تلاش دارند رابطه ایران اسلامی با همسایگان متشنّج باشد.
حضرت آیت الله عاملی اظهارات رئیس دولت ترکیه بر علیه ایران را در این راستا دانست و گفت: تهمت طائفی گری و قوم گرایی که رئیس دولت ترکیه به ایران زد، مناسب دولتی است که این روزها هر روز در درگیری با کردها تلفات می دهد یا تلفات می گیرد و پنج استان این کشور درگیر این معضل است. تبعیض بین ترکمن های شیعه و سنی در دفاع از ترکمن های عراق در برابر تروریست ها، مصداق بارز طائفی گری این کشور است و لذا در برابر قتل عام ترکمن های امرلی عراق ساکت ماند.
وی ادامه داد: اهداف جمهوری اسلامی فراتر از موضوعات فرقه ای مثل شیعه و سنی است و لذا در موضوع فلسطین که تماماً از اهل سنت هستند فقط ایران اسلامی در خط مقاومت قراردارد و هم ترکیه، هم عربستان و هم سایر کشورهای اسلامی در ردیف اسرائیل ایستاده اند و هفته گذشته در کنار اسرائیل مانور اجرا کردند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری لشکر کشی ترکیه به عراق و هم پیمانی با عربستان و حمایت از جنایات عربستان در سوریه و عراق و یمن و ورود به ائتلاف اسلامی بر ضد تروریسم را از اشتباهات بسیار بزرگ ترکیه دانست و گفت: این اشتباهات در شأن کشور بزرگی مثل ترکیه و ملّت شایسته ای مثل ملت ترکیه نیست.
وی اعلام کرد هدف عربستان از تشکیل ائتلاف اسلامی بر ضد تروریسم قصد خروج این کشور از تنگنای هجمه غربی ها به عربستان که منشأ تروریسم است و خروج از بحران یمن می باشد.
امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از خطبه ها سخنان بسیار اهانت آمیز یکی از نمایندگان مجلس آذربایجان نسبت به ائمه اطهار و معصومین را برنامه ای برای بهم ریختن رابطه دو کشور دانست و اظهارات فوق را شدیداً محکوم کرد.
وی گفت: این سخنان ترجمه سخنان مفتی عربستان و سایت های وهابی است و این نشان می دهد که اولاً وهابیت پشت حادثه نارداران ایستاده است و از طرفی نشان نفوذ عربستان در مراکز حساس تصمیم گیری آذربایجان است.
حضرت آیت الله عاملی ادامه داد: همچنانکه در نیجریه نیز با تخریب حسینیه شیعیان و تخریب قبر مادر شیخ زکزاکی معلوم شد که مدیریت کشتار بیش از هزار شیعه در دستان شوم آل سعود و وهابیّت است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در انتهاء خطبه ها برای چندمین بار تذکر داد که اینجانب نه در انتخابات مجلس و نه در انتخابات خبرگان از فرد خاصی حمایت نمی کنم و استفاده اقشار مختلف و احزاب در موسم انتخابات از حرفها یا از عکس اینجانب به معنی حمایت نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا