آذربایجاناخباراردبیلایران

مدیرکل IT گمرک جمهوری آذربایجان در اردبیل: مشکلات گمرکی اردبیل و آذربایجان کاهش می‌یابد

مدیرکل IT گمرک جمهوری آذربایجان گفت: براساس رایزنی‌ها با مسئولان گمرک بیله‌سوار، مشکلات موجود در نوار مرزی و گمرکات بین دو کشور کاهش یافته و برطرف می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، اقبال بابایف صبح امروز در دیدار با مسئولان گمرک بیله‌سوار اظهار داشت: در دنیا برای تردد گردشگر و شخصیت‌های علمی و سیاسی مسیر سبز پیش‌بینی‌ شده که این مسیر سبز برای سهولت در تردد و ارزش‌گذاری به گردشگران و شخصیت‌های علمی و سیاسی باید در گمرکات ایران و جمهوری آذربایجان نیز ایجاد شود و با ایجاد مسیر سبز در گمرکات دو کشور با تفکیک مسافران می‌توان به گردشگران و شخصیت‌های علمی و سیاسی تسهیلات ویژه اعطا کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ روابط بین دو کشور به لحاظ تجاری، اقتصادی و سیاسی خوب بوده و مسیر ایران برای مسافران جمهوری آذربایجان به جاده امید معروف است، تصریح کرد: روسای گمرکات دو کشور نیز روابط تنگاتنگی با یکدیگر دارند و مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.

بابایف با اشاره به اینکه به دلیل تردد افراد و خودروها همواره در نوارهای مرزی بین کشورهای همسایه مشکل وجود دارد و هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که در نوار مرزی مشکل ندارد، گفت: باید دست‌ به‌ دست هم دهیم تا مشکلات موجود در نوار مرزی و گمرکات بین دو کشور برطرف شود.

وی با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ملت ایران گفت: رئیس سازمان گمرکات ایران مانند یک برادر کمک‌ حال دولت و گمرک جمهوری آذربایجان بوده و دولت و گمرک جمهوری آذربایجان هرگز خوبی‌ها و کمک‌های رئیس سازمان گمرکات ایران را فراموش نمی‌کند.

مدیرکل IT گمرک جمهوری آذربایجان با بیان اینکه طبق تأکیدات انجام‌شده از سوی رئیس سازمان گمرکات ایران انتقال دیتا بین دو کشور در حال انجام است، افزود: با اتمام این طرح بین دو کشور تبادل اطلاعات گمرکی تسهیل و روند مثبتی را طی خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا