آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

مدودف به غرب هشدار داد: هرگونه تلاش برای دستگیری پوتین اعلام جنگ به روسیه است

معاون شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به انتشار حکم دادگاه جنایی بین‌الملل علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور، هرگونه تلاش برای دستگیری وی را اعلام جنگ به روسیه توصیف کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دادگاه جنایی بین الملل روز جمعه با انتشار حکمی، رئیس جمهور روسیه را به انجام جنایت جنگی درباره اخراج صدها کودک از اوکراین متهم کرد.

این دادگاه افزود: زمینه های منطقی برای باور اینکه پوتین شخصا مسئولیت انجام جنایت را به عهده دارد موجود است.

بر این اساس مدودف روز پنجشنبه در گفت و گو با رسانه های این کشور گفت: دادگاه جنایی بین الملل که کشورهایی از جمله روسیه، چین و آمریکا آن را به رسمیت نمی شناسند چیزی جز توهم نیست و هرگز کاری مهم انجام نداده است. بنابراین هرگونه تلاش برای بازداشت پوتین اعلام جنگ به روسیه خواهد بود.

معاون شورای امنیت روسیه افزود: «بیایید تصور کنیم این شرایط که البته هرگز تحقق نخواهد یافت اتفاق بیفتد. بیایید فرض کنیم رئیس کنونی دولت به آلمان برود و دستگیر شود. این موضوع اعلانی برای جنگ با روسیه خواهد بود. پس از آن تمامی موشک ها و سلاح های هسته ای ما روانه دفتر صدراعظم آلمان خواهد شد.»

وی خاطرنشان کرد: روابط روسیه با غرب احتمالا در بدترین نقطه ای قرار گرفته که تا الان وجود داشته است.

مدودف بارها به غرب درباره حمله اتمی هشدار داده و همچنین اعلام کرده که خطرات هسته ای رو به افزایش است و ارسال روزانه سلاح به اوکراین جهان را به آخرالزمانی هسته ای نزدیکتر می کند.

وی اعلام کرد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، غرب خود را رئیس روسیه می داند اما پوتین به این تفکر پایان خواهد داد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا