آذربایجاناخبار

کاهش صادرات نفت از دو بندر جمهوري آذربايجان

شركت دولتي نفت جمهوري آذربايجان با انتشار گزارشي از كاهش ۲۵ درصدي صادرات نفتي خود از بندر سوپسا و ۵/۱۴ درصدي از بندر جيهان خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل اعلام روز چهارشنبه خبرگزاري آذري آپا، شركت دولتي نفت جمهوري آذربايجان در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۳ ميلادي ، ۱۶۲ هزار و ۸۲۱ تن نفت از طريق بندر نوروسيسك روسيه در درياي سياه، ۲۴۲ هزار و ۲۱۵ تن از بندر سوپساي گرجستان در درياي سياه و يك ميليون و ۴۱۵ هزار و ۳۰۹ تن از طريق بندر جيهان تركيه در درياي مديترانه صادر كرده است.
مقايسه آمار مزبور با آمار صادرات نفت جمهوري آذربايجان در سال گذشته نشان مي دهد كه ميزان صادرات از طريق بندر نوروسيسك ۲ درصد افزايش و از بنادر سوپسا و جيهان به ترتيب ۲۵ درصد و ۵/۱۴ درصد كاهش داشته است.
بر پايه همين گزارش طي ماه سپتامبر سال جاري ، نفت خام برنت به ازاي هر بشكه ۸۹/۱۱۱ دلار، نفت خام اورال هر بشكه ۹۲/۱۱۰ دلار و نفت خام ( BTC FOB جيهان) به قيمت هر بشكه ۱۱۴/۸۹ دلار در بازار جهاني به فروش رسيده است.
اين گزارش همچنين نشان مي دهد كه ميزان صادرات نفت خام طي ماه هاي ژانويه تا سپتامبر سال ميلادي جاري از بندر نوروسيسك با ۴/۷ درصد افزايش به يك ميليون ۳۲۷ هزار و ۵۱۷ تن و نفت صادراتي از بندر سوپسا با ۵/۴ درصد افزايش به ۲ ميليون و ۷۹ هزار و ۹۷۳ تن رسيده است.
طي همين مدت ميزان صادرات نفت خام از بندر جيهان با ۹/۳ درصد كاهش به ۱۴ ميليون و ۸۹۴ هزار و ۴۶۸ تن رسيده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا