اخبارایرانترکیه

بهت کارگردانان و بازیگران ترک از فیلم محمد رسول‌الله (ص) /فیلم وتصاویر

فیلم محمد رسول‌الله (ص) اثر مجید مجیدی، کارگردان كشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سینما بویولو فنر آنکارا، اکران شد.

به گزارش ادار‌ه‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، فیلم محمد رسول‌الله (ص) اثر مجید مجیدی، کارگردان كشورمان به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حضور شخصیت‌های دینی، علمی، فرهنگی، هنری و سیاسی و جمعي از اساتيد دانشگاه‌هاي آنكارا در سینما بویولو فنر به نمایش درآمد.

حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی كشورمان انگیزه تدوین و تهیه این را فیلم بلند را معرفی شخصیت رحمانی پیامبر اسلام (ص) در واکنش به اهانت برخی دشمنان اسلام در معرفی چهره‌ای خشن از اسلام و پیامبر رحمت دانست.

وي در سخنان خود، ضمن معرفی مجید مجیدی، کارگردان برجسته ایران، به تدوین و تولید این فیلم طی مدت زمان طولاني با بهره‌گيري از نظریات علمای اهل سنت و شیعه و استفاده از بهترین تکنولوژی روز اشاره کرد.

صفرخاني تولید و پخش این اثر فاخر را در وحدت و همبستگی مسلمانان و همچنین، همزیستی مسالمت آمیز ادیان که از اهداف پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) است، بسيار مؤثر دانست.

چلیک کنات، کارگردان و از عوامل سینمایی ترکیه ضمن تشکر از رایزنی فرهنگی ايران برای اکران ویژه این فیلم در جهت معرفی اسلام حقيقي و فرهنگ و تاریخ و تمدن اسلامی و چهره واقعی پیامبر اسلام (ص) مثمرثمر دانست.

ابراهیم چلبی، دبیر کل حزب آنا وطن ( مام میهن ) طي سخناني، گفت: مجید مجیدی، کارگردان بنام جمهوری اسلامی ایران با استفاده از نظریات علمای اسلام از مذاهب مختلف در تدوین فیلم و بهره‌مندی از ظرفیت‌های فنی و عوامل برتر و هزینه زیاد توانسته این اثر را در معرفی بخشي از زندگاني پیامبر اسلام (ص) و دوره تولد تا نوجوانی آن حضرت را به خوبی به تصویر بکشد.

وي ادامه داد: با توليد اين اثر، رحمت و مهر و محبت و شخصیت آسمانی حضرت محمد (ص) به جهانیان معرفی مي‌شود.

در بخشي ديگر از اين رويداد فرهنگي كه نمایندگان احزاب سیاسی، اصحاب هنر و فرهنگ حضور داشتند، ضمن ابراز خشنودی از نمايش فیلم محمد رسول‌الله (ص) در آنكارا، اين اثر فاخر و ارزشمند را كم‌نظير در معرفی برهه کودکی پیامبر عظیم الشأن اسلام (ص) عنوان كردند و تولید و پخش این اثر را مایه وحدت و همبستگی مسلمانان و همزیستی ادیان برشمردند.

همچنين، در حاشیه اكران اين فيلم، حسن صفرخانی، رایزنی فرهنگی ايران ضمن مصاحبه با شبکه و کانال تلویزیونی 68 و سیاست در خصوص فیلم محمد سول‌الله (ص) و پخش و دوبله آن در ترکیه و آثار نمایش این فیلم در ترکیه شرکت و به پرسش خبرنگاران این دوشبکه پاسخ داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا