آذربایجاناخبارعمومی

مخالفت دولت جدید ایتالیا با طرح لوله گازی تاپ

پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات» چاپ باکو از مخالفت دولت جدید ایتالیا با طرح خط لوله گازی تاپ به علت زیان های زیست محیطی و غیرضروری بودن آن با توجه به سیاست انرژی و نیاز گازی ایتالیا خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه « ینی مساوات» ، سرجیو کاستا، وزیر محیط زیست دولت جدید ایتالیا گفته است : « طرح تاپ مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. ما با در نظر گرفتن سیاست انرژی و نیاز ایتالیا به گاز ، این طرح را کاملا بی معنی می دانیم.»
طرح خط لوله تاپ ( ترانس آدریاتیک پایپلاین ) به ارزش چهار و نیم میلیارد یورو بخشی از طرح ۴۰ میلیارد دلاری دهلیز جنوبی گاز است.
طرح دهلیز جنوبی گاز که بخش هایی از آن «تاناپ» و «تاپ» نامیده می شود، به عنوان رقیبی برای خطوط لوله گاز روسیه به اروپا در حال اجراست تا از وابستگی اروپا به گاز روسیه بکاهد.
مراسم بهره برداری از خط لوله دهلیز جنوبی گاز در روز ۲۹ مه در باکو برگزار شد. قرار است مراسم بهره برداری از خط لوله «تاناپ» نیز در روز ۱۲ ژوئن در ترکیه برگزار شود.
فرهاد محمدوف، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری آذربایجان درباره مخالفت دولت جدید ایتالیا با طرح خط لوله «تاپ » گفت این طرح ، موضوع داخلی ایتالیا نیست، بلکه طرحی است که کمیسیون اروپا از آن حمایت می کند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا