آذربایجاناخبارعمومیویژه

مخالفان دولت آذربایجان برگزاری انتخابات زود هنگام در این کشور را تلاش برای تداوم ریاست جمهوری الهام علی اف خواندند

مخالفان دولت جمهوری آذربایجان با برگزاری تجمع اعتراض آمیز به فساد مالی و نقض قوانین در این کشور اعتراض و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در یازدهم آوریل آینده را تلاشی برای تداوم ریاست جمهوری الهام علی اف توصیف کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری توران، دولت جمهوری آذربایجان برای جلوگیری از پخش زنده این تجمع در شبکه های اجتماعی ، اینترنت را در منطقه محل برگزاری تجمع قطع کرد.
جمیل حسنلی، رییس شورای ملی مخالفان دولت جمهوری آذربایجان طی سخنانی در این تجمع گفت : « میلیاردها دلار از کشور به مناطقی در خارج از کشور منتقل می شود که نظارت مالی قانونی در آنها وجود ندارد. اگر حاکمیت با این قبیل کارها مشغول است، طبیعی است که کاری برای آزادسازی قره باغ و اراضی اشغالی اطراف آن نخواهد کرد. »
جمیل حسنلی افزود : « ما به مبارزه خود برای برگزاری انتخابات آزاد ادامه خواهیم داد. »
عارف حاجی لو، رییس حزب مساوات نیز گفت : « حزب مساوات با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالف است. زیرا، این انتخابات به معنای اظهار آزادانه اراده ملت نیست. کمیسیون مرکزی انتخابات و کمیسیون های محلی انتخابات تحت کنترل حاکمیت قرار دارد و انتخابات در سال های گذشته نیز تقلبی بوده است.»
رییس حزب مساوات جمهوری آذربایجان فساد مالی گسترده در این کشور را نتیجه سیاست های دولت دانست.
علی کریم لو، رییس حزب جبهه خلق نیز دولت را به تلاش برای جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز متهم کرد و گفت: « تنها از فعالان حزب جبهه خلق که قصد حضور در این تجمع را داشتند، هشت نفر دستگیر شده اند. حکومت به انحاء مختلف برای جلوگیری از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز فشار وارد می کند. شرکت کنندگان در این تجمع به افزایش دوره ریاست جمهوری به هفت سال با نقض قانون اساسی و تقلب به منظور طولانی تر کردن حاکمیت الهام علی اف اعتراض دارند. اگر ما بطور دائم سکوت کنیم، وی حاکمیت را برای مادام العمر تصاحب خواهد کرد. اما، این حاکمیت بجای فکر کردن به شیوه های طولانی تر کردن حاکمیت خود باید به فکر جمع کردن چمدان های خود و خروج از صحنه باشد.»
علی کریم لو گفت : « در طول حاکمیت 15 ساله الهام علی اف، حتی یک مشکل اساسی کشور حل نشده است. آنها فقط برای افزایش فقر و فساد مالی و نقض حقوق شهروندان در کشوری که دارای ثروت های طبیعی و منابع انسانی غنی است، شرایط فراهم کرده اند که ما به این شرایط اعتراض می کنیم. 16 میلیارد دلاری که قذافی دیکتاتور لیبی در بانک های غربی ذخیره کرده بود، نتوانست رفاه و امنیت قذافی را تضمین کند. حاکمیت باید از این درس های تاریخ عبرت بگیرد. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا