آذربایجاناخبارعمومی

محکومیت دولت جمهوری آذربایجان توسط دادگاه حقوق بشر اروپا به پرداخت جریمه نقدی

 

دادگاه حقوق بین الملل احکام نهایی خود را در مورد شکایات مطرح شده بر علیه دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه حقایق خبری قفقاز به نقل از«راکورس تی وی»، دادگاه حقوق بشر اروپا در تاریخ 4 ژوئن، حکم نهایی خود را در مورد 10 شکایت طرح شده از دولت جمهوری آذربایجان اعلام کرد. تمام شکایات به نقض حق آزادی و امنیت (غیرقانونی بودن بازداشت قبل از محاکمه) مربوط بود.

شاکیان این پرونده طالع باقروف، سمند ممدوف، اسماعیل ممدوف، الدنیز حاجی یف، افلان صمدوف، رشاد ابراهیموف و الخان اسکندروف بودند.

این شکایات در سال 2018 به دولت جمهوری آذربایجان ابلاغ شد. دولت طولانی بودن مدت بازداشت پیش از محاکمه برای شاکیان را پذیرفت و ضمن توافق برای جبران خسارت به شاکیان، بیانیه یک جانبه ای ارسال کرده و خواستار حذف شکایات از لیست پرونده های مورد بررسی شد. علی رغم مخالفت شاکیان، دادگاه حقوق بین الملل حکم به توقف تحقیقات در مورد این برنامه ها و حذف شکایات داد. براساس این حکم، دولت به هر یک از شاکیان 3000 یورو پرداخت خواهد کرد.
همچنین دادگاه حقوق بشر اروپا براساس شکایات قربان ممدوف، واقف موسی یف و ذاکر مصطفی یف مبنی بر غیرقانونی بودن بازداشت قبل از محاکمه، حکم به پرداخت مبلغ 3000 یورو به قربان ممدوف و 3500 یورو به واقف موسی یف و ذاکر مصطفی داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا