آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومینخجوان

افتتاح پایانه مرزی پلدشت و آثار مثبت آن در فعالیت های اقتصادی

 پایانه جدید مرزی پلدشت در مرز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان طی مراسمی افتتاح شد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این مراسم قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان، داود كشاورزیان معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس راهداری و حمل و نقل جاده ای، منصور آیرم سركنسول كشورمان در نخجوان، حسین قاسمی سركنسول ایران در ارزروم، نیهات ارشن سركنسول تركیه در نخجوان و جمعی از مقامات و مسئولین استان حضور داشتند . احداث این پایانه در توسعه همكاریهای تجاری با همسایگان و به ویژه جمهوری آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان نقش ایفا خواهد کرد. 
واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان كه در راس یك هیات عالیرتبه سیاسی، گمركی و مرزی در این مراسم شركت كرده بود طی سخنانی مناسبات دوستانه ایران و جمهوری آذربایجان و روابط دیرینه و صمیمی استان آذربایجان غربی و جمهوری خود مختار نخجوان را مورد اشاره قرار داد و با تبریك افتتاح این پایانه به مسئولین استان، نسبت به نقش مهم آن در توسعه روابط فی مابین تاكید كرد. 
عملیات اجرایی فاز اول پایانه مرزی شهرستان پلدشت از نیمه دوم سال 91 در زمینی به مساحت بیش از 18 هكتار شروع شده و اجرای این طرح با صرف افزون بر 250 میلیارد ریال اعتبار به پایان رسیده است.
خوشبختانه با توجه به روند رو به افزایش روابط ایران و جمهوری آذربایجان ، در زمینه همكاریهای ترانزیتی و حوزه حمل و نقل نیز اقدامات خوبی انجام شده كه می تواند موجب توسعه همكاریهای ترانزیتی دو كشور در آینده شود .امید است پس از آغازعملیات احداث خط راه آهن رشت – آستارا ، با افتتاح پایانه جدید مرزی پلدشت نیز ظرفیت های همكاری دو كشور افزایش یابد. ارائه تسهیلات ویزائی طی چند ماه آینده نیز تاثیر زیادی در توسعه همكاریهای اقتصادی و تجاری بین دو كشور خواهد داشت. با توجه به فضای روابط بین المللی پس از برجام هم اكنون راه برای گسترش روابط ایران با سایر كشورها دنیا فراهم شده و امیدواریم با تسهیلات ایجاد شده در پایانه جدید شاهد گسترش هر چه بیشتر روابط اقتصادی و تجاری استان آذربایجان غربی با همسایگان در آینده باشیم.

پلدشت2پلدشت1پلدشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا